« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کهگیلویه و بویراحمد
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و امور مناطق محروم کمیته امداد به همراه مشاور معاون امور روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری، مدیر کل و جمعی از نیروهای کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از چند روستای منطقه محروم این استان بازدید کردند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در بازدید از وضعیت زندگی مددجویان مناطق محروم استان گفت:  57 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در مناطق محروم استان با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت زندگی می کنند.


وی در بازدید از روستای اشکفت زیلایی با اشاره به اینکه 535 خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمددر منطقه محروم زیلایی زندگی می کنند، افزود: از این تعداد 83 خانوار از مسکن مددجویی بهره مند هستند.

محبی گفت: یکی از مشکلات کمیته امداد در ساخت مسکن مددجویان در مناطق محروم استان، بالا بودن قیمت تمام شده مسکن در این مناطق اعلام کرد.

وی در تشریح خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به مددجویان این روستا ، ساخت 56 سرویس بهداشتی، پرداخت 101 فقره وام اشتغال و خودکفایی، خرید 250 جهیزیه، اعطای 155 مورد وام قرض الحسنه، تامین لوازم التحریر دانش آموزان ، تامین سبد غذایی برای کودکان دچار سوء تغذیه و توزیع لوازم ضروری منزل مانند پنکه و بخاری را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در روستای اشکفت زیلایی برشمرد.

آذر اسماعیلی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و امور مناطق محروم  کمیته امداد نیز در جلسه بررسی مشکلات مناطق محروم بازدید شده ، ضمن قدردانی از زحمات کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در خدمات رسانی به جامعه هدف، اشتغال، تحصیل ، مسکن و امور معیشتی خانواده های تحت حمایت را از مهمترین نیازهای مددجویان مناطق محروم دانست.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد براساس ظرفیت‌های امدادی و حمایتی خود برنامه‌ریزی کرده و براساس این برنامه ها در حال کار کردن هستند،افزود: تمام تلاش و دغدغه مسئولین کمیته امداد رفع نیازهای مددجویان و شناسایی توانمندی و ایجاد اشتغال برای آنان با رویکرد توانمند سازی و خودکفایی است.

اسماعیلی با بیان اینکه 370 هزار دختر بازمانده از ازدواج در مناطق روستایی شناسایی شده، افزود: 70درصد جمعیت مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و ۳۰ درصد دیگر نیز زن سرپرست هستندکه به دلیل از کار افتادگی همسر بار خانواده را به دوش می‌کشیدند.

وی توزیع بسته های تحصیلی در بین دانش آموزان مناطق محروم با اعتبار هفت میلیون تومان، توزیع شش هزاز و 600 بخاری در این مناطق و عقد قرار داد 17 میلیارد تومانی بیمه حوادث مددجویان را از جمله فعالیت های دفتر مدیریت  بحران و امور مناطق محروم  کمیته امداد در سال جاری دانست و ادامه داد: امسال 3.5 میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و 3.5 میلیارد تومان دیگر توسط سپاه پاسداران با هدف رفع محرومیت زادیی در کشور هزینه شده است.

اشرفی، مشاور معاون امور روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری، در این جلسه بر آماده سازی زیرساخت های روستایی مانند جاده دسترسی، امکانات بهداشتی و تحصیلی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه محرومیت بیشترین آثار را بر روی زنان و دختران این مناطق می گذارد، افزود: اگر به آموزش دختران و زنان روستاهای محروم توجه نشود مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت که برای از بین رفتن شکاف آموزشی بین دختران و پسران شهری و روستایی، سرمایه گذاری و داشتن برنامه ریزی های جدی تر ضروری است.

اشرفی اولین چالش و آسیب رسیدگی نکردن به مشکلات و ضروریات زندگی نیازمندان مناطق محروم را مهاجرت و افزایش جمعیت حاشیه نشینی در شهرها عنوان کرد.

وی کاهش نابرابری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین شهرها و روستاها را یکی از راهکارهای مهم کم نشدن جمعیت این مناطق دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: