« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
اجتماعی
استاندار سابق اصفهان گفت: مشکلات حوضه آب زاینده رود در طی 40 سال اتفاق افتاده است و هر کس بگوید 4 ساله این مشکلات را بر طرف می‌کند حرف او را نپذیرید و این غیر ممکن است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پارس نیوز، ، رسول زرگرپور، امروز (پنجشنبه) در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان ادامه داد: آنچه تا امروز درباره کار اصفهان رخ داده است یک کار عظیم است. اینکه هنوز به نتیجه نرسیده است به این معنا نیست که کار درستی نبوده است.

استاندار سابق اصفهان گفت: سال 92 می‌گفتند کار زاینده رود تمام است و باید آن را فراموش کنیم. طرح 9 ماده‌ای برای نخستین بار موضوعاتی همچون تثبیت حق‌آبه‌ها را مطرح کرد. تشکیل شورای هماهنگی، صندوق خسارت، ممنوعیت بارگزاری جدید بر زاینده رود موضوعاتی است که برای نخستین بار در این طرح عنوان شد.

وی افزود: از شش ماه پیش و در هنگام انتخابات از وزیر کشور خواسته بودم استانداری اصفهان را به فرد دیگری بسپارند، اما ایشان همواره از سر لطف می‌گفتند با هم آمده و با هم می‌رویم.


وی با انتقاد به پخش نماهنگی از اقدامات خود در آیین تودیع و معارفه گفت: نمی‌دانستم حکم جناب وزیر تا این اندازه نفوذ دارد که من به عنوان استاندار سابق اصفهان گفته بودم این نماهنگ پخش نشود کسی به حرفم اهمیت نداد و کار خودشان را کردند. آنچه انجام شده است وظیفه بوده و آنچه انجام نشده نیز باید بر من ببخشید که بیش از این در توانم نبود.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه هر حکومت آرامش است. باید فضایی آرام و امن برای دیگر تلاش‌ها و اقدامات به وجود بیاوریم. مقام معظم رهبری نیز در جلسه‌ای که خدمت ایشان بودیم به من تاکید کردند که باید آرامش اصفهان را حفظ کنیم. خدا را شاکر هستم که به اعتراف همه اهالی و عقلای سیاست دوران استانداری من امن‌ترین دوران در دو دهه اخیر بود.

زرگرپور افزود: در این 50 ماه که استاندار بودم حتی یک جلسه سیاسی، اجتماعی با یک کنسرت موسیقی لغو نشد. با وجود اینکه 10 درصد از کارگران کشور در اصفهان هستند و صدها راهپیمایی و تحصن در این مدت در مقابل استانداری اتفاق افتاد اما حتی به کسی "تو" گفته نشد و این نشان می‌دهد ضریب امنیتی استان در این دوران قابل قبول بوده است.

وی گفت: این استان با این اوضاع باید برنامه‌ای بلندمدت داشته باشد. ما نخستین استانی بودیم که سند آمایش سرزمین آماده کردیم و می‌دانیم تا 20 سال آینده چه برنامه‌ای داریم. قرار نیست در این استان دودکش جدیدی بسازیم. قرار نیست پمپ آب جدیدی ایجاد کنیم. توسعه این استان تنها و تنها بر پایه علم، دانش، گردشگری و فرهنگ است. به همین خاطر برای مثال شهرک علم و فناوری باید پیگیری شود.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: در این مدت گردشگری استان 500 درصد افزایش را تجربه کرد. تخت‌های هتلی 200 درصد رشد کرد. 89 هتل در دست ساخت است. باید گردشگری خارجی را به یک میلیون برسانیم و گردشگری داخلی را به 10 میلیون که امروز 4 میلیون است.

زرگرپور گفت: در سال 92 آلوده ترین شهر کشور بودیم و در 7 ماهه نخست سال تنها 47 روز هوای سالم داشتیم. اما امروز 200 روز هوای سالم را در همین 7 ماهه تجربه کردیم. اجرای طرح کاهش آلودگی استان باید ادامه پیدا کند. شورای پنجم و شهرداران مصمم هستند تا پایان سال متروی اصفهان از شمال تا جنوب با همه توان کار کند. در این دوره چهارساله باید سفره مترو اصفهان جمع شود. البته فرودگاه اصفهان نیز توسعه می یابد.

زرگرپور ادامه داد: تنها دو ماده از این 9 ماده مشکل دارد که اگر برخی از مدیران آن را در کشوی میز خود نمی‌گذاشتند و در آن را قفل نمی‌کردند امروز همان دو ماده هم مشکلی نداشت. امروز مساله زاینده رود دیگر فنی و مالی نیست. مساله زاینده رود سیاسی و امنیتی است. حل آن تنها در تهران اتفاق خواهد افتاد. در این دوره به اندازه 20 سال درباره زاینده رود کار شده است. باید ابتدا تخریب‌های جدید بر روی زاینده رود را مرتفع می‌کردیم.

وی گفت: از همین جا از همه مردم اصفهان اگر قصور یا کمکاری بوده است پوزش می‌خواهم. شرمنده مردم هستم. همانطور که امام جمعه اصفهان اشاره کردند هرچه کرده بودم در حد توان بود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: