« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
یاداشت
اواسط روز چهارشنبه دهم آبانماه نود و شش ، ستونی از دود دامنه های رشته کوه سفید را در بر گرفته است . کوهی که نامش با همسایه کنار دست خود یعنی کوه سیاه جابجا شده است . زیرا سیاه بختی انگار سرنوشت محتوم کوه سفید است .
پایگاه خبری آوای رودکوف:گاهی پاییز با زیبایی های خاص خود ، در اوج هنرنمایی با پالت رنگهای زرد و قرمز و نارنجی و ... چنان مورد بی مهری قرار میگیرد که این فصل دلربا ، خود نیز همگام با قهر جبری طبیعت ، تلخند خشم خود را با آتش پاسخ می دهد .


حدیث تلخ فرجام نامهربانی های بشر در میان زالزالک های وحشی در دامان درختان کهنسال بلوط ، ملودرام غم انگیزی است که حامیان طبیعت را به تامل و امداد فرا می خواند . اواسط روز چهارشنبه دهم آبانماه نود و شش ، ستونی از دود دامنه های رشته کوه سفید را در بر گرفته است . کوهی که نامش با همسایه کنار دست خود یعنی کوه سیاه جابجا شده است . زیرا سیاه بختی انگار سرنوشت محتوم کوه سفید است . همهمه ای شهر را فرا گرفته است . آیا باز هم سهل انگاری چوپانی که زانوان خسته خود را به چای و دیشلمه ای قند میهمان کرده آتش گر گرفته خود را خاموش نکرده و یا سوداگران زغال بازار سیاه خود را اینجا باز کرده اند . لحظه به لحظه شعله های خشمگین آتش برافروخته تر می شوند . از کیلومتر ها فاصله جدال جهنمی کنده های درخت با دیو آتش دیده می شود .


حافظان طبیعت ،کارکنان منابع طبیعی با حداقل امکانات خود عازم می شوند . در یک روز طاقت فرسا تنها با شاخه های خشکیده درختان موفق به مهار آتش می شوند . صعب العبور بودن منطقه حریق از سویی و فقدان امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی از سوی دیگر حریف کارکنان دلسوز منابع طبیعی نشد . آتش موقتا مهار می شود . اما تنها به فاصله چند ساعت زبانه های آتش پدیدار می شود . فرارسیدن شب و وزش باد امکان هر گونه تحرک و فعالیت را مشکل کرده است . با فراخوان دکتر کریمی نژاد فرماندار شهرستان لنده،  جلسه ای فوق العاده در ساعت ۱۹ شب در فرمانداری تشکیل شد . ماموریت هر کدام از ادارات مشخص گردید . تیم امدادی ده نفره ی استان حوالی ساعت ده شب به منطقه خواهند رسید .


در میان پچ پچ اعضای ستاد بحران زمزمه هایی شنیده می شود که آیا دستورات صادره مختص ماست ؟ سپیده دم صبح روز جمعه جواب این ابهام داده شد . نماینده عالی دولت در شهرستان خود فرماندهی تیم اعزامی را برعهده گرفت . در پیشانی تیم امدادی در میان صخره های بی رحم طبیعت ، فرماندار شهرستان دیده می شود . این موضوع دلگرمی تیم امدادی رو صدچندان کرده است . از آغازین ساعات آدینه تا نیمه های شب روز شنبه ، امورات اداری شهرستان در میان شعله های آتش در کمرکش کوه سفید پاراف می شد و دستورات لازمه صادر می شد.


آنچه که گفته شد تنها تلنگری است به مدیرانی که خدمت را تنها در میان تئوریهای مدیریت فردریک تیلور و بلان چارد و مبلمان اداری محل کار خود جستجو می کنند . خدمت در میان مردم و با مردم برای مردم ، باقیات صالحاتی است که توشه آخرت خواهد بود و مایه نیکنامی .

ارسالی از روابط عمومی فرمانداری لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: