« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
بهمئی
پروژه آبرسانی از سد کوثر به بهمئی ؛ فاز نخست جاده ارتباطی لیکک به جایزان ؛ بازديد از روند عملياتي بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر ؛ و شركت در نشست شوراي اداري شهرستان بهمئي ؛ از جمله برنامه هاي سفر استاندار كهگيلويه و بويراحمد به شهرستان بهمئي است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با حضور در شهرستان بهمئی، در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرند.

 خدمتي ديگر در حوزه ي سلامت شهرستان بهمئي

گفتني است بیمارستان ۳۵ تختخوابی لیکک مرکز شهرستان بهمئی در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزارمترمربع در دست ساخت است كه در صورت تامين اعتبار تا يك سال ديگر به بهره برداري مي رسد.

همچنين ، در دست اجرا بودن ۵ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از طرح هاي نويد بخش براي  رفع مشكلات مردم اين شهرستان در حوزه بهداشت و سلامت است كه از این تعداد ۳ طرح پایگاه سلامت لیکک، خانه پزشک کفشکنان و ممبی در بهمن ۹۶ افتتاح و دو طرح بیمارستان لیکک و مرکز کت نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

« استاندار کهگیلویه و بویراحمد » در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی ، به بازدید خود از بیمارستان 32 تخت خوابی شهرستان بهمئی اشاره كرد و با بيان اينكه ، این طرح  نسبت به جدول زمانبندی خیلی عقب است اما ما تمام تلاش خود را برای  جبران این عقب ماندگی می کنیم گفت :  مردم به دلیل کمبود بیمارستان با مشکلات تصادف جاده ای و سختی پذیرش در استان های همجوار مواجه هستند وبا جديت پيگير رفع مشكلات اين حوزه هستيم.

«علي محمد   احمدي استاندار کهگیلویه و بویراحمد » با اشاره  به اينكه ، شهرستان بهمئی نگین اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب، خوزستان، فارس و سایر استانهای جنوبی است و ما می توانیم از  این فرصت استفاده کنیم و بهمئی را به یکی از  شهرستان های ممتاز استان تبدیل کنیم گفت : این مهم اول اهتمام و همكاري مردم اين شهرستان  را می طلبد و مردم باید قدر این موهبت را بدانند و مطالبات منطقی  خود را در چارچوب قوانین و با جدیت دنبال کنند.

« علي محمد   احمدي » با اشاره به مشكلات مردم اين شهرستان در حوزه برق  گفت : در نگاه اول دنبال تقویت زیرساختهای شهرستان به خصوص برق در این منطقه گرمسیری هستیم  كه بايد در این راستا با اولين برنامه ريزي ، راه حل کوتاه مدت را دنبال کنیم اما کافی نیست.

« استاندار کهگیلویه و بویراحمد » با اشاره به مشکل اشتغال در بهمئی ، گفت: مسئولان کشوری قول مساعد دادند که سهم بالایی از هزار میلیاردتوماناعتباري را که به عنوان تسهیلات به زودی در اختیار استان ها قرار می گیرد، به استان ما تخصیص دهند که با توجه به نرخ بیکاری این شهرستان، سهم بهمئی از این تسهیلات قابل توجه باشد.

« علي محمد  احمدي »  با ابراز خرسندی از تخصیص سهمیه بومی شهرستان بهمئی در استخدامی های شرکت نفت، گفت: باید از اشتغال در حوزه نفت، پتروشیمی و پالایش از سهمیه هاي استخدامی جدید به خوبی استفاده کنیم و سعی کنیم در این استخدامی ها اولویت با نیروهای بومی باشد.

« نماینده مردم شهرستان هاي كهگيلويه ، بهمئي ، چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی » هم در این نشست ، با اشاره به اينكه ،  بيش از 70حلقه چاه فعال نفت در شهرستان بهمئی به همراه نيروي انساني مستعد و مطلوبي وجود دارد كه مي تواند در كاهش بيكاري و افزايش توسعه و پيشرفت اين شهرستان تاثير به سزايي داشته باشد گفت: زيان هاي ناشي از آلايندگي چاههاي نفت در بهمئي ، به صورت مداوم گريبانگير مردم اين شهرستان بوده اين در حالي است كه  تاكنون  عوارض آلایندگی چاه های نفت را به اين شهرستان اختصاص نداده اند و  امسال ، برای اولین بار ، بالغ بر  21میلیارد و 500 میلیون ريال  از وزارت نفت به عنوان عوارض برای شهرداری لیکک در نظر گرفته شد

« هاشمي پور نماینده مردم شهرستان هاي كهگيلويه ، بهمئي ، چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی » به اجراي طرح آبرساني سد كوثر به شهر ليكك و حومه اشاره كرد و با بيان اينكه ،  سهميه انتقال آب شرب از سد كوثر به شهرستان بهمئي   5میلیون متر مکعب آب شرب  و   و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی3 خواهد بود گفت: حدود 14 كيلومتر  لوله فولادي به قطر 28 اينچ تامين شد و چهار ونيم كيلومتر  آن جوشكاري و نصب شده است ، و همچنين مخزن ( 15هزار) و (هزار ) مترمكعبي ، 20 كيلومتر عمليات خاكبرداري مسير لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسي، تملك اراضي  خط انتقال  و خريد شير آلات  بزرگ مخازن هم صورت گرفته است.

« نماينده مردم شهرستانهاي كهگيلويه ، بهمئي ، چرام و لنده  در مجلس شوراي اسلامي » با اشاره به اينكه ، طرح آبرساني از سد كوثر به شهرليكك و روستاهاي حومه با 57 كيلومتر طول خط انتقال، دبي آب 355 ليتر بر ثانيه، 2 ايستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخيره آب هم اكنون در حال احداث است گفت :  بر اساس پیش بینی سالانه 5/8 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر ليكك و حومه تامين مي شود.

« عدل هاشمي پور » با اشاره به اينكه ، طرح تامين آب شرب شهر ليكك و روستاهاي حومه ، با هدف تامین آب شرب مورد نياز شهر لیکک ، عدم ذخائر آبي مهم در سطح شهرستان، عدم كيفيت مناسب آب شرب طرح ، تامين آب مورد نيازصنايع شهرستان ،  اجراي سياست هاي پدافند غيرعامل و افزایش جمعیت و مهاحرت بي رويه به شهر ليكك احداث مي شود .

« حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی »  با اشاره به اينكه ،  این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و انتظار می‌رود با جذب اعتبارات لازم  از حوزه میراث فرهنگی زمینه توسعه شهرستان در این حوزه ایجاد شود گفت : ۸۰ حلقه چاه نفت در این شهرستان وجود دارد و این فرصت می تواند زمینه اشتغال زایی جوانان شهرستان با ایجاد پالایشگاه جديد را فراهم کند.
« حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی »  گفت: حدود ۹۵ درصد اراضی این شهرستان به تملک راه و شهرسازی در آمده است و مردم حتی اجازه ساخت یک متر زمین را ندارند که انتظار می رود راه چاره‌ای برای حل این مشکل مردم بهمئی اندیشیده شود.

« حکمت الله سنایی فرماندار بهمیی »  افزود: پتانسیل های زیادی در حوزه گردشگری و نفت در شهرستان بهمئی وجود دارد که انتظار داریم استاندار و مسئولان استانی در این زمینه به مردم بهمئی توجه ویژه داشته باشند گفت : با امن دانستن شهرستان بهمئی نسبت به سایر شهرستان های استان، گفت: امنیت شهرستان بهمئی پتانسیل ویژه ای  برای سرمایه گذاری است و ما در این زمینه در سطح کشور حرف برای گفتن داریم.

عکس و گزارش/مسلم مختاري
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: