« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
ضمن تأکید بر ضرورت حضور «حزب‌الله» در دولت لبنان
پایگاه خبری آوای رودکوف:سفیر روسیه در لبنان ضمن تأکید بر ضرورت حضور «حزب‌الله» لبنان در دولت این کشور، اعلام کرد در صورت ادامه ابهام درخصوص وضعیت استعفای حریری، احتمالا این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» لبنان درخصوص وضعیت مبهم «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان در عربستان سعودی سخن گفت.

زاسپیکن احترام بر حاکمت لبنان را خواستار شد و گفت: «موضوع بازگشت الحریری به حقوق حاکمیت لبنان مرتبط است.»

سفیر روسیه در لبنان افزود: «در صورتی‌که درخصوص این موضوع بدون ارائه توضیحی طفره بروند، پس این پرونده جهت رایزنی‌های مشترک درباره آن، به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: «درخواست عربستان سعودی به عدم مشارکت حزب‌الله در دولت جدید مداخله مستقیم در امور داخلی لبنان است. علاوه بر این سخن گفتن درباره ساختار دولت بعدی مشکل است.»

این دیپلمات روسیه تأکید کرد: «چنین درخواستی بر ضرورت حضور حزب‌الله در دولت لبنان تأکید می‌کند.»

جمعه گذشته، الحریری عازم عربستان سعودی شد. ولی روز شنبه، به طور ناگهانی و غیرمعمول استعفای خود را از نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد. وی در نطق استعفای خود از حزب‌الله لبنان و سیاست‌های ایران در منطقه انتقاد کرد و مدعی شد که جانش در خطر است.

در حالی‌که بسیاری بر این عقیده‌اند که الحریری تحت فشارهای مقام‌های سعودی و با هدف به تعطیلی کشاندن فرایند سیاسی در لبنان و فشار به حزب‌الله برای خروج از دولت، مجبور به استعفا شده است.

خبرگزاری رویترز روز گذشته به نقل از یک مقام بلندپایه دولت لبنان این فرضیه را مطرح کرد که عربستان سعودی سعد الحریری را در این کشور ربوده است. در همین حال، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان قرار است برای بازگرداندن الحریری به «رویکرد دیپلماتیک» متوسل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: