« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
لنده
صبح امروز جلسه آگاه سازی طرح اجتماع محور پیشگیری ازمعلولیتها به همت ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش در شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه آگاه سازی طرح اجتماع محور پیشگیری ازمعلولیتها با همکاری ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش برای مدیران و مربیان دبیرستان های دخترانه وپسرانه سطح شهرستان لنده برگزار شد.


در ابتدای این نشست علی جاویدان رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده اظهار داشت:با توجه به سیاستهای دولت مبنی بر سالم سازی  نسل آینده، سازمان بهزیستی با مشارکت آموزش و پرورش  مبادرت به اجراي برنامه آگاهسازي پيشگيري از معلوليتها و غربالگري اختلالات ژنتيك در مدارس دوره دوم متوسطه نموده است .


علی جاویدان تاثیرگذارترین جمعیت هدف در کاهش معلولیت را دانش آموزان بر شمرد و افزود: با توجه به ارائه آموزش در سطوح مختلف برای دو گروه دانش‌آموزان دختر و پسر، برنامه های متنوعی جهت پیشگیری از معلولیت‌ها، پیش‌بینی شده است.


همچنین  رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده با اشاره به اهمیت آگاهسازی و انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش بر آگاه‌سازی نوجوانان مدارس منتخب دوره دوم متوسطه درخصوص پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: معلولیت منجر به تحمیل هزینه‌های زیادی به خانواده ها و دولت می شود، به همین منظور بهزیستی به عنوان نهاد دولتی که تخصص و مسوولیت ارتقاء سلامت را عهده دار است ،متولی آموزش و پیشگیری از معلولیت ها می‌باشد.



نورعلی کاظمی از معلولیت جسمی – حرکتی به عنوان جدی‌ترین معلولیت یاد و خاطر نشان کرد: آگاهسازی و حساس سازی جوانان قبل از سن ازدواج و فرهنگ سازی برای کاهش ازدواج های پرخطر فامیلی، و انجام مشاوره های ژنتیک کم هزینه امری ضروری است.


در پایان این نشست مدیران و مربیان حاضر در جلسه نکته نظرات خود را مطرح و عمده ترین مشکل خود  برای اجرای این طرح را نبود وقت مناسب اعلام نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: