« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
با وجود هجمه فراوان حامیان دولت و اصلاح‌طلبان، مسکن‌مهر در زلزله کرمانشاه فقط 2 فوتی داشت
پایگاه خبری آوای رودکوف-وطن امروز نوشت : حماقت برخی مسؤولان دولتی برای ایجاد موج ضد مسکن‌مهری کار دست آنها داد و مشخص شد در زلزله 7 ریشتری کرمانشاه فقط 2 فوتی از بیش از 500 فوتی، متعلق به مسکن‌مهر بوده است. به گزارش «وطن‌امروز»، روز گذشته روزنامه‌های حامی دولت به جای سوگواری و اعلام همدردی با زلزله‌زدگان و مصیبت‌دیدگان زلزله غرب کشور، به عقده‌گشایی و تسویه حساب سیاسی پرداختند. این در حالی است که بنا به اعلام مسؤولان محلی، مسکن‌مهر نقشی در افزایش تعداد جان‌باختگان این حادثه نداشته است. صالحی، مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه درباره تعداد کشته‌ها و مصدومین مسکن‌مهر استان کرمانشاه پس از زلزله بیش از 7 ریشتری اخیر، گفت: تاکنون تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن‌مهر 2 نفر اعلام شده است. وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله تمام واحدهای مسکن‌مهر تخلیه شدند، اظهار داشت: خوشبختانه در این واحدها و مجتمع‌های مسکن‌مهر شاهد ریزش به این معنا که سقف روی ساختمان آوار شود، نبودیم. این مقام مسؤول در اداره راه‌وشهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه هنوز عملیات آواربرداری در جریان است، گفت: قطعی برق یکی از دلایل مهم در طولانی شدن روند آواربرداری است و شب اول حادثه به دلیل قطعی برق و نبود روشنایی، عملیات آواربرداری بسیار کند بود. 

عمده تخریب‌ها مربوط به واحدهای مسکونی شخصی‌ساز است

همچنین مدیرکل راه‌وشهرسازی کرمانشاه با تأکید بر اینکه اسکلت واحدهای مسکن‌مهر در زلزله کرمانشاه سرپاست، اظهار داشت: نمی‌توان گفت واحدهای مسکن‌مهر چون کیفیت ندارند تخریب شده‌اند، چرا که عمده تخریب‌ها مربوط به واحدهای مسکونی خصوصی است. مسعود شریفی در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه زلزله کرمانشاه خسارت زیادی به واحدهای مسکونی وارد کرده است، گفت: اینکه گفته می‌شود چون واحدهای مسکن‌مهر کیفیت لازم را ندارند به همین دلیل با وقوع زلزله تخریب شده‌اند، صحت ندارد چرا که اسکلت و سازه این واحدها هنوز سرپاست. وی ادامه داد: به هر حال هدف ما نجات جان مردم است اما به هر حال تخریب واحدهای شخصی‌ساز نیز در این زلزله رخ داده است.  شریفی تأکید کرد: باید کار کارشناسی در این‌باره انجام شود تا به طور دقیق بتوان درباره وضعیت واحدهای مسکن‌مهر و سایر واحدها نیز اظهارنظر کرد.

روحانی: دولت برای مردم نباید خانه بسازد

اسحاق جهانگیری، نخستین مسؤول بلندپایه دولتی بود که موضوع مسکن‌مهر را پیش کشید و اکثر خرابی‌ها را به آن نسبت داد. روحانی دیروز از همین زلزله استفاده ابزاری کرد و  اتفاقات زلزله را دلیلی دانست که دولت نباید برای مردم خانه بسازد! روحانی دیروز در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با تاکید بر اینکه در مواقع بحران جای گله‌گذاری و مچ‌گیری نیست، اظهار کرد: نباید در شرایط بحرانی فعلی به دنبال مچ‌گیری باشیم اما مثالی می‌زنم که امروز شاهدش بودم. وقتی به سرپل ذهاب رفتیم دیدیم چگونه خانه‌های مردم که در کنار خانه‌های مسکن‌مهر بود حتی شیشه‌هایش هم نشکسته بود اما خانه‌های مسکن‌مهر تخریب شده بودند البته برخی می‌گویند علت این بوده که آن خانه‌ها روی گسل قرار داشتند در حالی که گسل نقطه‌ای نیست بلکه یک مسیر است و اگر آن خانه‌هایی که مربوط به مسکن‌مهر بوده روی گسل قرار داشته خانه‌های مجاورش هم روی همان گسل قرار داشتند. روحانی ادامه داد: پس مردم اگر خودشان خانه‌های‌شان را بسازند بهتر از آن است تا ما مسؤولان برای‌شان خانه بسازیم. اگر مردم کارها را به دست بگیرند  بهتر، زودتر، دقیق‌تر و  ارزان‌تر تمام می‌شود!

 زلزله خیال وزارت راه را راحت کرد

مسؤولان دولت روحانی بارها و بارها اعلام کرده‌اند مخالف مسکن‌مهر هستند اما همواره زیر انتقادات بوده‌اند که چرا برای تامین مسکن مردم کاری نمی‌کنند. حالا این زلزله بهانه بزرگی برای دولت شد که دیگر خانه نسازد. دولتی‌ها روی موج ضد مسکن‌مهر سوار شده‌اند و فقط فریاد می‌زنند و صدای این حقیقت را نمی‌شنوند که هیچ واحد مسکن‌مهری فرو نریخته و بسیاری از خانه‌های شخصی‌ساز فرو ریخته‌اند. گویا مسؤولان بهانه‌ای دروغ را علم کرده‌اند و دیگر خبری از طرح‌های مسکنی نخواهد بود. دولت پاسخ نمی‌دهد که اگر قرار است برای مردم مسکن نسازد چه برنامه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم دارد. شاید مسؤولان دولتی اعتقاد دارند حتی در حوزه مسکن وظیفه سیاست‌گذاری هم ندارند!

مسکن‌مهر سرپل‌ذهاب را وزارت راه ساخت نه بنیاد مسکن

 مدیرکل مسکن‌مهر بنیاد مسکن با بیان اینکه این نهاد متولی مسکن‌مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیست، گفت: واحدهای مسکن‌مهر در مناطق زلزله‌زده با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، خسارتی نداشت. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، امید محمدی درباره خسارت مسکن‌مهر در مناطق زلزله‌زده افزود: مسکن‌مهر 3 متولی در کشور دارد که شهرهای جدید را شرکت عمران شهرهای جدید، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را بنیاد مسکن و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر را وزارت راه‌وشهرسازی‌‌‌‌ می‌سازد. وی ادامه داد: سرپل ذهاب از جمله شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است که مسکن‌مهر را وزارت راه‌وشهرسازی ساخته است. محمدی با بیان اینکه طرح‌‌های مسکن مهری که بنیاد مسکن ساخته است هیچگونه خسارتی ندیده‌‌اند، گفت: بنیاد مسکن در غرب کرمانشاه طرح‌‌های مسکن‌مهری که در دست داشت شامل قصرشیرین با ۳۰۰ واحد، کرند غرب با 3 پروژه ۴۸۰، ۶۴ و ۴۰ واحدی، پاوه با ۱۲۵ واحد و گیلانغرب با ۱۰۰ واحد‌‌‌‌ می‌شود که هیچگونه خسارتی ندیده‌اند؛ تنها در کرند‌غرب در برخی نماها سنگ جدا شده است. وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در ساخت واحدها علاوه بر نظارت‌‌های سازمان نظام مهندسی ۳ نظارت هم در سطح شهرستان، استان و دفتر مرکزی دارد، ادامه داد: سعی ما علاوه بر ساخت و ساز، بیشتر نظارت بر کیفیت بناهاست. به گفته این مقام مسؤول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هنوز کارشناسی از بناها صورت نگرفته است؛ ضمن اینکه تمام طرح‌ها بیمه هستند.
 

دستپخت دولت روحانی فرو ریخت اما مسکن‌مهر نه!

ابتدای امسال وزیر بهداشت فاز دوم بیمارستان اسلام‌آباد غرب از مناطق زلزله‌زده را افتتاح کرد و جالب اینکه همین ساختمانی که وزیر دولت روحانی افتتاح کرده، فروریخته اما ساختمان قدیمی آن اصلا آسیب ندیده است. فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب در این باره گفت: دوشنبه شب صدها مصدوم زلزله را در حیاط پذیرش کرده‌‌‌اند. پرسنل خدوم بیمارستان مجبور شدند بیماران ١٢٤ تخت بیمارستان جدید را در سرمای بیرون مداوا کنند. وی افزود: تاسف‌آور اینکه بیمارستان کهنه شهر با 50 سال قدمت آسیب جدی ندید، چندین نفر قربانی خیانتی شدند که فقط وقتی افشا می‌شود که ده‌ها خانواده مظلوم را داغدار کرده است. سمت چپ تصویر فاز اول بیمارستان امام خمینی اسلام‌آبادغرب با بیش از 50 سال قدمت است که حتی شیشه‌‌های آن هم سالم است، سمت راست فاز دوم بیمارستان که جدیدا افتتاح شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: