« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
لنده
کارشناس بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان لنده از آغاز مرحله اول طرح وارنیش فلوراید)پوشش محافظتی برای دندان جهت پیشگیری از پوسیدگی) در مدارس ابتدایی لنده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ کارشناس بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان لنده با بیان اینکه طرح وارنیش فلوراید برای 2 هزار و 297 دانش آموز ابتدایی و مهد کودک شهر و روستا این شهرستان انجام می شود، گفت: این طرح با هماهنگی اداره آموزش و پرورش انجام و آموزش‌های لازم توسط مربیان بهداشت در مدارس به دانش‌ آموزان ارائه می‌شود.

نوربخش عالیوند با بیان اینکه وارنیش فلوراید توسط کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان انجام می شود، ادامه داد: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان 6 تا 12 سال از اهداف بلند مدت  این برنامه است که در مدارس ابتدایی شهرستان لنده اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله اول این طرح از 24 آبان 96 به مدت یک ماه در تمام مدارس ابتدایی لنده در حال اجرا است و مرحله دوم نیز از 15 فروردین 97 آغاز خواهد شد.

عالیوند افزود: استفاده از وارنیش فلوراید روش راحت و قابل قبولی است که نیاز به تجهیزات دندانپزشکی ندارد و با  اعزام دندانپزشک و کارشناس به مدارس و آموزش اصول اولیه بهداشت دهان و دندان در راستای جلوگیری از بیماری های دهان و دندان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان مربوط به فعالیت میکروب های محیط دهان است که می‌تواند از یک دندان به دندان دیگر انتقال یابد، اظهار داشت: غفلت در رعایت بهداشت دهان و دندان و نگهداری دندان ها منجر به پوسیدگی دندان می شود.

کارشناس بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان لنده، در پایان تصریح کرد: با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان در جامعه نهادینه می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: