« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
امیرمسعود طایفه سلطانخانی
روند صادرات محصولات کشاورزی در ایران، در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا دارای نواقص متعددی است که برای جهانی شدن و رقابت با این کشورها، باید دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر بستر سازی های لازم را انجام داده تا تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند صادرات کشور را به نقطه مطلوب برسانند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:دو مهره اصلی که لازمه رشد بحث اقتصادی است، ایجاد سیاست های تشویق صادرات و افزایش آن بخصوص در زمینه کالاهای کشاورزی، صنعتی و مواد خام است. مقوله صادرات امری مهم در بحث درآمدزایی برای هر کشور  است که می توان آن را به چند دسته از جمله صادرات مواد خام، کالاهای صنعتی، محصولات فرآوری شده  کشاورزی و ... اشاره کرد.

روند صادرات محصولات کشاورزی در ایران، در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا دارای نواقص متعددی است که برای جهانی شدن و رقابت با این کشورها، باید دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر بستر سازی های لازم را انجام داده تا تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند صادرات کشور را به نقطه مطلوب برسانند.
صادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را به منظور رشد تولید داخلی آماده و این شرایط را برای بنگاه های تولیدی فراهم می کند تا از محدودیت های بازار داخلی رها شوند و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار دهند و از سود اقتصادی حاصل از تولید بیشتر بهره برداری کنند.

ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بر اساس استانداردهای محصولات سالم در بازارهای جهانی افزایش صادرات را درپی خواهد داشت.

تولید مازاد بر نیاز بازار داخل محصولات سالم جهت صدور به بازارهای جهانی موجب افزایش صادرات می شود.

تصویب قوانین و مقررات تشویقی و حمایتی جهت ترغیب تُجّار محصولات کشاورزی برای ورود به بازارهای جهانی ضروری است.

استفاده از نتایج علمی و تحقیقاتی کشاورزی برای تولید محصولات با کیفیت، سالم و ارگانیک برای صادرات بیشتر قابل توصیه به کشاورزان است.

ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های نظارتی و حمل و نقلی مناسب از ضروریات افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

سرمایه گذاری در تبلیغ محصولات کشاورزی کشور در کشورهای هدف با استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی و رسانه‌ای را باید از راهکارهای تاثیرگذار در افزایش صادرات محصولات کشاورزی قلمداد نماییم.

امتیازات تأسیس منطقه ویژه اقتصادی و پایانه‌های صادراتی تخصصی در مناطق مهم کشاورزی در افزایش صادرات قابل رویت خواهد شد.

 تنظیم، تسهیل و شفاف‌سازی سیاست‌ های تجاری کشور متناسب باراهبرد توسعه صادرات جهت حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات کشور با توجه به سیاست¬ ها و برنامه¬های کلان اقتصاد مقاومتی امکانپذیر خواهد شد.

دعوت، ترغیب و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تأسیس کارخانه‌های صنایع تبدیلی،فرآوری و بسته‌ بندی محصولات کشاورزی (ایجاد صنایع تبدیلی باعث افزایش ماندگاری محصولات، عرضه مناسب ¬تر و افزایش ارزش افزوده محصول می¬ شود).

راه ¬اندازی تشکلاتی مانند اتحادیه¬ ها یا شرکت¬ ها با هدف سامان¬دهی صادرکنندگان حقیقی و حقوقی در توسعه صادرات واجب است.

ایجاد نشان تجاری به‌ویژه برای محصولات شاخص صادراتی مثل خرما ضروری است.

برگزاری نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف و فراهم کردن امکانات‌ آسان برای شرکت تولیدکنندگان ایرانی ‌در این نمایشگاه‌ و همچنین اعزام هیأت‌های صادراتی به کشورهای مختلف در زمینه بازاریابی پیشنهاد می شود.

حمل و نقل تخصصی جهت جلوگیری از پایین آمدن کیفیت محصول در زمان حمل، افزایش سرعت صادرات و پایین آوردن هزینه ¬ها در توسعه صادرات نمایان می شود.

صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی دارد، زیرا تقویت ظرفیت های تولید، ایجاد ظرفیت های جدید و هموار کردن راه توسعه صادرات، نقش دولت را به عنوان تضمین کننده سرمایه گذاری های موجود و کاهش انحصار پُررنگ تَر می کند.

کهگیلویه و ....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: