« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
جهان
به گفته مقامات پارلمانی روس، "ولادیمیر پوتین" به "بشار اسد" اطمینان داد که ارتش روسیه بخوبی از سوریه دفاع می‌کند و به آمریکا نیز نشان داد که تنها در سایه همکاری می‌توان بر تروریسم غلبه کرد.
به گزارش آوای رودکوف، دیدار "ولادیمیر پوتین" و "بشار اسد" روسای جمهوری روسیه و سوریه با فرماندهان نیروهای مسلح ارتش روسیه، برای این بود تا به رهبر سوریه و هم به سایر کشورها نشان داده شود که مسکو اجازه نخواهد داد تا فاجعه انسانی در سوریه رخ داده و دفاع قابل اطمینانی از خاک این کشور صورت می گیرد.

این دیدگاه "یوری شویتکین" نائب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه است که در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» عنوان کرده است.

این مقام پارلمانی یادآور شد: «ولادیمیر پوتین فرماندهان نیروهای مسلح روسیه را به حضور بشار اسد معرفی کرد و با این اقدام خود خواست به رئیس جمهوری سوریه و همچنین دیگر کشورها نشان دهد که سوریه از سوی ارتش روسیه مورد حمایت کامل قرار داشته و به خوبی از خاک این کشور دفاع می شود. پوتین به بشار اسد اطمینان داده که روسیه اجازه نخواهد داد تا اوضاع در سوریه رو به وخامت گذاشته و فاجعه انسانی در این کشور رخ دهد.»

به گفته شویتکین، روسیه همچنین با سازماندهی برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در بندر سوچی، به جهانیان نشان داده که خط مشی صلح و آشتی بین همه طرفین مناقشه داخلی در سوریه را در پیش گرفته و برای رسیدن به این هدف همه تلاش خود را بکار بسته است.

آمریکا باید از نتیجه اقدامات روسیه در سوریه، درس بگیرد

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم در تفسیر دیدار روز گذشته پوتین و بشار اسد، تاکید کرد که موفقیت در مبارزه با تروریسم در سوریه، همانطور که ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد به آن اشاره کرده، نتیجه تلاشهای مشترک نیروهای دولتی سوریه و نیروی هوایی روسیه است،  باید آمریکا را به سمت همکاری سازنده تری در جهت مبارزه با داعش سوق دهد.

کاساچوف به این خبرگزاری گفته است: «امیدوارم آمریکا از این همکاری نتیجه بخش روسیه و سوریه نتیجه گیری مفیدی نموده و در آینده مشارکت موثرتری با سایر کشورها در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشد و آنها را به "تروریست‌های خوب و بد" تقسیم نکند.»

به گفته این سناتور، فعلا که اقدامات آمریکا در سوریه و در دیگر عرصه های مبارزه با تروریسم، «باعث تاسف» بوده و هیچ نتیجه مثبتی را در پی نداشته است.

کمک روسیه برای استقلال و عدم دخالت خارجی در امور سوریه

"ویکتور اوزروف" سناتور شورای فدراسیون و رئیس سابق کمیته امور دفاع و امنیت هم توضیح داده است، روسیه نشان داده که حاضر است ضامن عدم دخالت از خارج در امور داخلی سوریه شود و از تلاش‌های خود، از جمله در صحن شورای امنیت سازمان ملل دست برنخواهد داشت.

اوزروف یادآور شد که با پایان مرحله فعال مبارزه با داعش در سوریه، باید تلاشهای بین المللی برای تحقق عدم دخالت خارجی در امور داخلی این کشور، حتی افزایش پیدا کند. به گفته وی، در این زمینه در چارچوب مذاکرات آستانه و با همکاری ایران و ترکیه، موفقیتهایی بدست آمده و این مسئله امکان دستیابی به این هدف را فراهم کرده است.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته (دوشنبه) برای یک سفر 4 ساعته کاری به روسیه سفر کرده بود که در جریان آن با ولادیمیر پوتین و همچنین رهبران وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح روسیه دیدار نمود. روسای جمهوری دو کشور از تار و مار شدن بزودی تروریستها در سوریه خبر کرده و همچنین اصول مربوط به برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: