« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی:
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:نگاه و بینش امام به بسیج و ابعاد حضوری آن در اجتماع یک نگاه جهانی بوده که با استفاده از آیات قرآنی جهت استقرار حکومت مستضعفان شکل گرفته است.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، ستار هدایت‌خواه در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان لنده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردیده گفت:امام در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر نموده تا بعنوان لشکر مستضعفین در مقابل مستکبرین بپا خیزند و زمینه ی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم نمایند.


نماینده سابق بویراحمد و دنا افزود:نگاه و بینش امام به بسیج و ابعاد حضوری آن در اجتماع یک نگاه جهانی بوده که با استفاده از آیات قرآنی جهت استقرار حکومت مستضعفان شکل گرفته است.

هدایتخواه اظهار داشت : اگر به آیه «ونرید انمن علی الذین استضعفوا فی الارض ...» سوره قصص مراجعه کنیم به فلسفه پیدایش بسیج که زمینه‌ساز تحقق وعده الهی در جامعه جهانی است پی خواهیم برد.

نماینده و عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: از مهمترین اصول و راهبردهای بنیانگذار جمهوری اسلامی که امروز در قالب مدافعان حرم شکل گرفته حضور عالم گیر بسیج و حمایت از مستضعفان جهان بوده که امروز در قالب نیروهای مدافعالن حرم، فاطمیون و حیدریون و ... به صورت منسجم و مقتدر در عرصه جهانی شکل گرفته است.

هدایت‌خواه در ادامه با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) یادآور شد: امام حسن عسکری در حدیثی به 5 ویژگی‌ انسان‌های مؤمنان اشاره داشتند که عبارتند از« داشتن انگشتر در دست راست، پیشانی بر خاک گذاشتند(سجده کردن)، بسم‌الله الرحمن الرحیم را بلند ادا کردن، به جای آوردن 51 رکعت نماز در شبانه‌روز و زیارت اربعین».

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد حضور افراد با ملیت‌های مختلف در این همایش و نمایش اقتدار شیعه و جهان اسلام هستیم ناشی از تفکر عاشورایی بسیج بوده که آغازگر نهضت جدید غلبه بر استکبار جهانی و آماده سازی و فراهم نمودن شرایط ظهور و تعجیل در فرج امام عصر(عج) هستیم.

این فعال فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما باید ابتدا معنای دقیقی از بسیج و بسیجی بودن را با استفاده از تفکر و اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب ارائه دهیم تا بتوانیم به اهداف آن دست یابیم.

هدایت‌خواه گفت: بسیج یعنی آمادگی حضور مؤمنانه، مخلصانه، عاشقانه و بصیرانه برای میادن مختلف و پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب است.

 وی افزود: امروز در جامعه جهانی شاهد تقابل جبهه حق و باطل هستیم و باید در دو عرصه فرهنگی و خدمات اجتماعی بیش از گذشته حضور یابیم تا دشمنان نتوانند به اهداف شومشان در این عرصه‌ها که نهایتاً ضربه زدن به اساس نظام بوده دست یابند.

هدایت‌خواه ادامه داد: باید بدانیم که رمز موفقیت و سربلندی بسیج و بسیجیان در عرصه‌های مختلف تبعیت از ولی فقیه در عرصه‌های مختلف بوده که باعث هویت‌بخشی به هویت و تفکر بسیجی شده و می‌شود.

وی به ضرورت تیزبینی و بصیرت بسیج و بسیجیان در عرصه‌های مختلف اشاره و گفت: شناخت وظیفه، دشمن‌شناسی برای پیش برد اهداف نظام و انقلاب یعنی بصیرت و آگاهی که لازمه تحقق این تفکر در جامعه جهانی است.

نماینده و عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج یک گروه نظامی و شبه نظامی نیست خاطرنشان کرد: امروز واقعه تلخی کام ملت ایران تلخ کرده ولی انسجام و حضور به موقع آحاد مختلف مردم و مسؤولان در عرصه خدمات‌رسانی به مردم  و سازندگی استان کرمانشاه نشان از تفکر بسیجی در این عرصه دارد.

هدایتخواه تصریح کرد: تفکر بسیج در ادوار گذشته توانسته فتنه‌های مختلفی را از این کشور دور سازد و این کشور را در مسیر توسعه قرار دهد و باید بدانیم خروج از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و ... تنها با تفکر و فرهنگ بسیجی در جامعه امکانپذیر خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: