« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
جهان
رئیس کمیته دفاعی شورای روسیه اعلام کرد که سرکرده داعش در ماه مه گذشته در الرقه سوریه کشته شده است.
خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، «ویکتور بوندارف» رئیس کمیته دفاعی شورای روسیه اعلام کرد: بر این باوریم که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در اواخر ماه مه گذشته در نزدیکی الرقه کشته شده است.

وی افزود: اطلاعاتی تاکنون درباره بازگشت وی در دست نیست. اطلاعات مربوط به زنده بودن البغدادی احتمالا با هدف بالا بردن روحیه افراد مسلح است و خود داعشی ها آنها را منتشر می کنند.

شایان ذکر است یک فرمانده در «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش که تا کنون از سرنوشت او اطلاعاتی در دست نبوده، به وسیله نیروهای آمریکایی بازداشت شده است.

«جبار المعموری» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق گفته بود که آمریکایی ها البغدادی را در اختیار دارند و تا زمانی که برای آنها مفید باشد اقدام به اعدام او نخواهند کرد.

این مسئول عراقی گفت که آمریکایی ها اگر نیاز داشته باشند که هدف خاصی را محقق کنند یا سرکرده داعش دیگر برای آنها فایده ای نداشته باشد، اقدام به اعدام او خواهند کرد و ماجرای مرگش را هم مانند یک فیلم هالیوودی کارگردانی خواهند کرد تا جهان روایت آمریکا از سرنوشت البغدادی را باور کند.

«رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اعلام کرده بود که اطلاعی درباره سرنوشت ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش و اینکه وی مُرده یا زنده است در دست نیست.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مکان البغدادی گفت: نمی دانیم. من مطمئن هستم که ما افراد بارزی در زمینه استخباراتی و اطلاعاتی داریم و داعشی ها را تعقیب می کنند اما اطلاعات روشن و قابل تاییدی تاکنون درباره البغدادی نداریم. روسیه بارها اعلام کرده  که البغدادی کشته شده است اما ما نمی توانیم کشته شدن یا زنده بودن وی را تایید کنیم.

دیلون همچنین درباره این پرسش که آیا وی در سوریه در حال جنگ است نیز اعلام کرد: این را هم نمی دانیم. فرماندهان ما در ائتلاف گفته اند که احتمالا وی در آخرین مرکز داعش در نزدیکی البوکمال باشد اما ما اطلاعاتی در این باره نداریم و نمی توانیم این موضوع را تایید کنیم. اما سرنوشت البغدادی سرنوشت جنگ را تغییر نمی دهد زیرا داعش شکست خورده و همه مواضع و مناطق خود را از دست داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین