« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
یاسوج
استاندار کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم بویراحمد و دنا از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان که 23 دستگاه از جمله مراکز دانشگاهی، نهادهای دولتی و بخش خصوصی در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشتند، بازدید کرند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علی محمد احمدی با حضور زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بازدید این نمایشگاه، پژوهش و فنآوری را زیربنای هر فعالیتی به خصوص اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: تحقیق و پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فنآوری، راه علمی و مسیر اصلی توسعه اقتصادی است.
استاندار در بازدید 62غرفه این نمایشگاه از نزدیک آخرین دستاوردهای پژوهشی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناسائی طرح‌ ها و ایده های قابل تجاری ‌سازی مراکز صنعتی استان است.
وی تصریح کرد: آسیب‌ شناسی روند پژوهشی استان، شناخت مشکلات حوزه پژوهش استان، شناسائی محققان و پژوهشگران برجسته، نوع مدیریت ها و نظارت های به عمل آمده بر فعالیت های پژوهشی و دستیابی به عالی ترین خروجی ها از جمله مواردی است که به هفته پژوهش و فناوری اهمیت می بخشد.
احمدی تاکید کرد: تقویت زیرساخت های پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و فناوری این استان همواره مورد توجه متولیان امر و مسئولان اجرایی استان باشد.
استاندار با بیان اینکه، همه مسیرهای پیشرفت و توسعه همه جانبه از تحقیق و پژوهش آغاز می شود و باید شتاب بیشتری به این مقوله مهم در استان داد، افزود: به منظور پیوند روزافزون صنعت و دانشگاه باید تلاش و اقدام بیشتری به عمل آید.
وی عنوان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش استان به لحاظ کمی و کیفی از شرایط خوبی برخوردار است که بیانگر هوش، استعداد، نبوغ و توانایی علمی جوانان و نخبگان استان بوده وانتظار می رود، سال های آینده این نمایشگاه ایده ها و مقاله های علمی آن بیشتر طرح های عملی باشد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ظرفیت های انسانی استان در کنار دیگر قابلیت های از میانگین کشوری بالاتر بوده که هر دوی آنها مستلزم حمایت هر چه بیشتر است.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی برای رشد این استعدادها و ارتباط روزافزون صنعت و دانشگاه در استان همکاری خواهند کرد.
وی افزود: پژوهش، تحقیق و فناوری مقدمه ای مهم برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.
نمایشگاه هفته پژوهش هفت آذر سال جاری در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، رؤسای دانشگاه ها، دانشجویان و محققان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج مرکز این استان گشایش یافت و محل برپایی آن نیز محل نمایشگاه های دائمی شهرداری یاسوج واقع در بلوار کشاورز این شهر است.
این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا 13 آذر سال جاری دایر بوده و ساعات بازدید از آن نیز 9 صبح تا 16 عصر است.
23 دانشگاه، دستگاه اجرایی و بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور داشته و جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ارائه داده اند.
این نمایشگاه دارای 62 غرفه بوده و متراژ آن نیز 2 هزار و 800 مترمربع است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: