« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
رابطه اصلاح طلبان با حسن روحانی روز به روز سردتر از قبل می شود و حالا عارف به عنوان یکی از شخصیت های مطرح جریان اصلاح طلبی می‌گوید اعتدال یک گفتمان نیست.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛افکار نیوز نوشت:پس از انتخابات ریاست جمهوری ، اصلاح طلبان نا گهان از دفاع تمام قد از روحانی تبدیل به منتقد درجه یک او شدند، به خصوص آنکه زیاده خواهی و سهم خواهی این جریان سیاسی از کابینه با دست رد روحانی مواجه شد و همین موضوع باعث شد که اصلاح طلبان هر روز طعنه و کنایه ای به روحانی بزنند.

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا عارف روز گذشته در دیدار شورای مرکزی جبهه اعتدالگرایان گفته " در ذات اصلاحات، منش و اعتدالی وجود دارد، شخصا «اعتدال» را یک گفتمان نمی‌دانم و شرایط زمانی ما را به مسیری برد که واژه «اعتدال»را به «اصلاحات» الصاق کردیم در حالیکه الزاما نیازی به این کار نبود چرا که در دل گفتمان اصلاحات، اعتدال نهفته است."

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: در یک جبهه سیاسی هر حزبی باید وزن خود را در داخل آن جبهه سیاسی بشناسد و با توجه به وزن خود فعالیت کند و انتظاراتش را با توجه به وزن و جایگاه خود هماهنگ کند.

این در حالی است که برخی اعضای فراکسیون امید مجلس در زمان معرفی کابینه برای اعتراض به روحانی می خواستند جهرمی رای نیاورده و بی طرف وزی نیرو شود اما بر خلاف تلاشهایشان جهرمی وزیر ارتباطات شد و بی طرف رای نیاورد.

رای نیاوردن بی طرف در مجلس باعث عصبانیت جریان اصلاح طلبی شد و انتقادات بسیاری را به  عملکرد فراکسیون امید و عارف وارد کردند  و همین دلیل باعث شد بعدها امیدی های مجلس به وزیر کار کارت زردی بدهند تا هشداری به روحانی داده باشند.

به نظر می رسد عارف هنوز از کناره گیری در سال 92 به نفع روحانی ناراحت است و از سوی دیگر نیز اصلاح طلبان می خواهند پیروز انتخابات ریاست جمهوری 1400 شوند به همین دلیل بوده که بعد از انتخابات شروع به گلایه و اعتراض به عملکر روحانی کرده اند زیرا به خوبی می دانند اگر عملکرد روحانی در دولت دوازدهم عملکرد خوبی نباشد با حمایت های بی چون و چرای اصلاح طلبان از دولت اعتدال، این عملکرد به پای این جریان سیاسی نیز نوشته می شود به خصوص اینکه در بسیاری از مسئولیت های اجرایی کشور اصلاح طلبان حضور دارند اما لیبرالها برای اینکه خود را از روحانی جدا کرده و چهره منتقد به خود بگیرند شروع به گلایه از همان روزهای اول پس از انتخابات ریاست جمهوری کردند.

به نظر می رسد هر روزی که می گذرد با همین سیاست اصلاح طلبان انتقادات بیشتری را به دولت وارد خواهند کرد تا بتوانند به هدف خود یعنی پیروزی یک اصلاح طلب تمام عیار در انتخابات آینده دست پیدا کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: