« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
جهان
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت وگوی تلفنی با میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نسبت به پیامدهای اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز چهارشنبه نوشت: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در این گفت وگوی تلفنی هشدار داد که اعلام به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از سوی ترامپ و انتقال سفارت آمریکا به این شهر پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت.
وی افزود: این اقدام نقض آشکار اصول قوانین بین المللی است.
رئیس دفتر سیاسی حماس و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در ادامه گفت وگوی تلفنی درخصوص وضعیت بوجود آمده در عرصه بین المللی بر اثر تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس و برخی مسائل فلسطین تبادل نظر کردند.
رئیس‌ جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای، امروز (چهارشنبه) تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارتخانه واشنگتن از تل‌آویو به قدس اعلام کرد که کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 تصویب کرده است.
دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند، اما ترامپ براساس وعده‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود، اعلام کرده است که این مصوبه اجرا می شود.
کاخ سفید تاکنون اجرای این مصوبه را هر 6 ماه یک‌بار به تأخیر انداخته است. پیش‌از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هشدار داده بود که تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، منجر به 'نابودی روند صلح خاورمیانه' خواهد شد.
شبک**اروپام*391**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین