« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
تقوی نژاد در کنفرانس مجمع مقامات مالیاتی؛
رئیس سازمان مالیاتی: اگرچه دیجیتالی شدن فعالیت‌های اقتصادی همه ابعاد کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده است، اما ماهیت مجازی آن، چالش‌های مالیاتی نیز پدید آورده که مهمترین آن مفهوم مقر دائم این کسب و کارهاست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ سيد کامل تقوي نژاد روز يکشنبه در افتتاحيه چهاردهمين کنفرانس فني ساليانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي با اشاره به موضوع اقتصاد و خدمات ديجيتال اظهار داشت: ايران نيز همانند ساير کشورها با اين پديده روبروست؛ ديجيتالي شدن روز به روز در حال گسترش بوده و تمامي ابعاد کسب و کارها را تحت تاثير قرار داده است.
وي افزود: اگرچه در نگاه اول اين موضوع يک پديده تکنيکي و فني است اما ماهيت مجازي آن چالش هاي مالياتي را نيز موج شده است. شناسايي فعالان اقتصادي فضاي مجازي و تيين مشموليت مالياتي آنها با توجه به مفهوم »مقر دائم« از جمله اين چالش ها است.
وي ادامه داد: سازمان امور مالياتي کشور با همکاري دستگاه ها و مراجع ذي ربط اقدام هاي موثري را براي شناسايي موديان فضاي مجازي آغاز کرده است اما تعيين مشموليت مالياتي کسب و کارهاي مجازي و تعيين مقر آنها بخصوص کسب و کارهاي بين المللي با توجه به ابعاد کسب و کارهاي مجازي همانند مکان استقرار سرور، محل اداره و پشتيباني وب سايت، محل پرداخت و دريافت وجه ) حساب بانکي( محل توليد کالاي ديجيتال و نظاير آن با مشکل مواجه هستيم.
رئيس دوره اي کنفرانس سالانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي تاکيد کرد که آسيب شناسي برنامه ها و سياست هاي جاري و گذشته سازمان هاي مالياتي و تطبيق آن با تجربيات موفق کشورهاي عضو ساير کشورهاي دنيا بسيار سازنده و راهگشا خواهد بود.
چهاردهمين کنفرانس فني سالانه مجمع مقامات مالياتي کشورهاي اسلامي تا 22 آذر ماه در تهران برپاست.
در اين کنفرانس که به شکل ساليانه برگزار مي شود، نمايندگان مالياتي از کشورهايي چون مالزي، پاکستان، لبنان ، عراق و سوريه حضور دارند.

خبرگزاري صداوسيما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: