« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
آوای رودکوف گزارش می دهد:
روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:ماهی به طورکلی برای سلامتی خوب و یک منبع بزرگ از پروتئین است و نیز از  مواد غذایی  محسوب می شود که دارای چربی بسیار کمتر و پر از مواد مغذی است. خوردن ماهی را بهترین راه برای کاهش وزن یا  حداقل حفظ تناسب اندام می دانند. اگر خوردن ماهی را دوست ندارید و در عین حال می خواهید تمام مواد مغذی ماهی، در بدنتان وجود داشته باشد سعی کنید مصرف مکمل های روغن ماهی با رژیم غذایی منظم  را فراموش نکنید. مکمل های روغن ماهی یا به صورت روغن و یا به صورت کپسول است که روش بسیار خوبی برای مکمل رژیم غذایی است و فواید زیادی دارد.

مصرف روغن ماهی به تقویت حافظه کمک می کند

استاد گروه علوم و صنایع غذایی دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، اظهارکرد: مصرف روغن ماهی به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و قدرت استدلال و تقویت قدرت تمرکز کمک می کند.

جواد حصاری بااشاره به نقش روغن ماهی در جلوگیری از سفت شدن عروق  خاطرنشان کرد: روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: امگا -3 موجود در روغن ماهی دارای خواص ضدالتهابی و ضدانعقادی است به همین سبب در کاهش فشار خون نقش دارد.

حصاری از درمان عارضه التهاب مفصلی درپی مصرف روغن ماهی گفت و بیان کرد: روغن ماهی هم چنین برای درمان عارضه التهاب مفصلی نیز مفید است. مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از مصرف نخواهد بود بلکه ممکن است چندین روز، هفته و یا حتی ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن ماهی مانع از بروز التهاب در سلولهای چربی می شود و در نتیجه در پیشگیری از  دیابت نوع دوم نقش دارد.

وی روغن ماهی را در بهبود مشکلات تنفسی تاثیرگذار دانست و افزود: روغن ماهی در بهبود مشکلات تنفسی نظیر آسم، بسیار تاثیرگذار است. این مکمل سودمند به کاهش حملات آسمی و تنفسی آسانتر کمک می‌کند.

حصاری تاکید کرد: روغن ماهی نه تنها به پایین آمدن سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک می کند بلکه در جلوگیری از سفت شدن عروق و پیشگیری از ضربان غیرعادی قلب نیز نقش به سزایی دارد.

امگا -3 موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها کمک  می کند

استاد گروه علوم و صنايع غذايی، دانشكده كشاورزی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهارکرد: امگا -3 موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها و بافتهای اطراف آن کمک می کند. 

صُدیف آزادمرد روغن ماهی را مقابله کننده با استرس دانست و خاطرنشان کرد: روغن ماهی یک مقابله کننده با استرس عالی به شمار می آید. مکمل کردن این اسید چرب ضروری از فعال شدن آدرنال استروئیدها، آلدسترون، اپی نفرین و نورامی نفرین که با فشار فکری افزایش می یابند ممانعت می کند، به همین خاطر برای همان میزان استرس در صورت مصرف روغن ماهی به صورت مداوم هورمون های استرس کمتری تولید می شود.

وی ادامه داد: مکمل های روغن ماهی می تواند باعث کاهش سایز دور کمر شود، همچنین می تواند در کاهش وزن ترکیب شده با دیگر روش های لاغری موثر باشد.

آرادمرد از نقش روغن ماهی در افزایش سطح سروتونین گفت و بیان کرد: روغن ماهی سطح سروتونین (انتقال دهنده عصبی شادی آور) را افزایش می دهد، بنابراین روغن ماهی میزان بروز افسردگی، تشویش، اضطراب، ترس های ناگهانی و کاهش هوس برای خوردن کربوهیدرات (نشاسته) را سبب می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن ماهی حتی برای کاهش آکنه نیز مفید است چون حاوی اسید چرب EPA است و این اسید روی ترشحات غدد چربی در پیاز مو تاثیر می گذارد.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد روغن ماهی از امگا- ۳ است در صورتی که ۷۰ درصد باقی مانده از دیگر چربی ها تشکیل شده است، همچنین این روغن فرآوری نشده حاوی مقادیری از ویتامین های A و D است.

آزادمرد بااشاره به مصرف مداوم امگا-3 در افزایش سلامت استخوان تاکید کرد: مصرف مداوم امگا- ۳ در افزایش سلامت استخوان مفید است و باعث کاهش ابتلا به بیماری استخوان می شود، هرچند تاثیر مکمل روغن ماهی هنوز واضح نیست.

براساس این گزارش، روغن ماهی، به ويژه اسيد های چرب امگا- ٣  موجود در آن برای سلامي جسم و روان بسيار حائز اهميت هستند. امگا- ٣ موجود در روغن ماهی براي بيماری هايی مانند كلسترول بالا، بيماری ديابت، بيماری های قلبی و عروقی، افسردگی، كاهش حافظه، عدم تمركز، سندروم بيش فعالی و بیماری مقاومت به انسولين بسيار مفيد است.

گچساران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: