« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
در هشت ماهه سال جاری محقق شد؛
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه امسال دو میلیارد و ۶۷۰میلیون تومان زکات واجب ومستحبی پرداخت کردند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیداربا مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زکات یک واجب دینی است گفت: میزان زکات جمع آوری شده در این استان در هشت ماهه  سال جاری دو میلیارد و۶۷۰ میلیون تومان شامل زکات واجب، مستحب، کفارات، فطریه عام و سادات است.


وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته۳۲۰ درصد رشد داشته است، یادآور شد: سال گذشته از محل پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان مبلغ یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان جمع آوری شد.

محبی بابیان اینکه در چند سال اخیر زیرساخت‌های خوبی در کمیته امداد در خصوص زکات فراهم‌شده، افزود: در زمینه تبلیغات و آگاه‌سازی مردم در سطح وسیع و هزینه کرد زکات کارهای خوبی انجام‌شده و همچنین بانک اطلاعات مؤدیان زکات طراحی‌ و در اختیار مؤدیان قرار می‌گیرد و تمام زکاتی که پرداخت می‌کنند همه در شناسنامه زکات آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ۷۲۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد شرایط پرداخت زکات را دارند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زکات باید نهادینه و احیاء شود و امید است بتوانیم از این ظرفیت برای حمایت از محرومین و توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.

محبی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است، بیان کرد: ما به‌عنوان عاملان زکات، وظیفه‌داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری هشت همایش زکات تا پایان سال و در سال آینده در ادارات کمیته امداد استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها جهت تبلیغات در خصوص زکات و فرهنگ‌سازی در این زمینه برگزار می‌شود و هزینه‌های همایش‌ها به‌صورت مشترک پرداخت می‌شود.

حجه الاسلام حمید برازش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در خصوص برگزاری همایش‌های ذکرشده و فرهنگ‌سازی در زمینه زکات قول همکاری داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: