« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران، برف، کاهش دما و وزش باد شدید در ۱۶ استان کشور خبر داد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پارس نیوز، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی روزهای آینده کشور و ورود سامانه بارشی هشدار داد. در متن این اطلاعیه نیز آمده است:

طی امروز تا اواسط روز دوشنبه شهر تهران با سکون نسبی جو و روند تدریجی افزایش آلاینده‌های شهری پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود سطح میانگین آلاینده‌های جوی به محدوده ناسالم برای گروههای حساس افزایش یابد از اینرو توصیه می‌شود در این مدت شهروندان عزیز تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

ضمناً بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از امروز تا اواسط وقت یکشنبه دراستانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 4 تا 8 درجه افزایش می‌یابد؛ همچنین در این مدت وزش باد شدید جنوبی در گیلان و اردبیل رخ می‌دهد.

روز یکشنبه وزش باد شدید در شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین در این روز وزش باد شدید در عراق شدت می‌گیرد که احتمالاً موجب گردوخاک در نوار غربی کشور خواهد شد.

سامانه بارشی از یکشنبه شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش باران و در ارتفاعات برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه با تقویت و نفوذ جریانهای شمالی و هوای سرد به سواحل شمالی کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از دوشنبه تا چهارشنبه کاهش دما در نیمه غربی کشور بین  4تا 7 درجه و در سواحل شمالی کشور بین 8تا 10 درجه رخ می‌دهد.

وضع هوای مناطق مختلف کشور تحت تاثیر این  سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

یکشنبه سوم دی سال 96: از شب بارش باران و وزش باد در غرب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی؛ در جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر شمال غرب بارش برف.

دوشنبه چهارم دی ماه سال 96: بارش باران و وزش باد در استانهای کردستان، کرمانشاه،  لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و دامنه‌های جنوبی البرزدر استان قزوین و شمال استانهای البرز، تهران، سمنان و دامنه‌های شمالی البرز در استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی؛ بارش مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه پنجم دی ماه سال 96: بارش باران و وزش باد در استانهای کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان،زنجان، همدان، مرکزی، دامنه‌های البرز در استانهای قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان؛ بارش مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در جاده‌های کوهستانی استانهای یاد شده از دوشنبه تا چهارشنبه به شکل برف پیش بینی می‌شود و موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد؛ بنابراین رعایت ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی برای تردد در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، غرب و شمال کشور توصیه می‌شود.

انتظار می‌رود این سامانه بارشی بتدریج تا پنج شنبه به طور ضعیف به شمال شرق کشور انتقال یافته و روز جمعه مجددا شرایط نسبی سکون هوا غالب شود. تغییرات احتمالی و نحوه فعالیت این سامانه بارشی در روزهای آتی متعاقباً اعلام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین