« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۷۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
موسی مرادی
می پرسم اگر نصف شب یک پیرمرد موگرمونی دچار سکته شود ، یا مادری را بار وضع حمل بگیرد ، یا روزهنگام چوپانی از کوه و تپه و ارتفاع سقوط کند ، یا ماشینی در جاده دلی مهره تصادف کند ....باید چگونه به مرکز درمان برسند؟
پایگاه خبری آوای رودکوف-موسی مرادی:
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

منطقه موگرمون واقع در شرق شهرستان لنده علیرغم پتانسیل ها و ظرفیت های کشاورزی و دامداری و گردشگری که در آن نهفته است اما کماکان به محرومیت و مظلومیت چندین و چند ساله اش ادامه می دهد

یکی از مهمترین و ابتدایی ترین نیاز این منطقه ، امکانات بهداشتی است ، اگر چه به ظاهر یکی دوتا خانه بهداشت متروکه در روستاهای این منطقه بنا شده ، و مسئولین در مقابل گلایه های مردم انگشت شان را به سمت اون خانه بهداشت ها نشان می دهند ، اما این نمایاندن انگشت فقط توجیهی است برای عوام محروم که یقین دارم مهمترین عامل محرومیت شان همین زودباوری و ندانستن حقوق حقه ی یک روستانشین است.

بنده بعنوان یک روستانشین مهاجر از مسئولین محترم و متولیان امور بهداشتی می پرسم اگر نصف شب یک پیرمرد موگرمونی دچار سکته شود ، یا مادری را بار وضع حمل بگیرد ، یا روزهنگام چوپانی از کوه و تپه و ارتفاع سقوط کند ، یا ماشینی در جاده دلی مهره تصادف کند یا کودکی را عقرب بزند یا هزاران بلای طبیعی و مصنوعی جورواجور دیگر بر سر سکنه ی این منطقه بیاید باید چگونه به مرکز درمان برسند؟

حال اگر به سان عهد بوق با *چارچوب* این اجساد نیم مرده را به خانه بهداشت *وحدت موگرمون* برسانند ، چه امکاناتی برای درمان کوتاه مدت موارد ذکر شده وجود دارد ؟

آیا مسئولین محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تا کنون به فکر چنین موارد و معضلاتی فرو رفته اند؟

و اگر به فکر هستند آیا چاره اندیشی کرده اند یا خیر؟

و آیا هنوز زمان آن نرسیده که دولت به فکر مرتفع نمودن مشکلات روستائیان (علی الخصوص روستانشینان منطقه موگرمون) بیفتد تا شاید بتواند مهار مهاجرت بی رویه ی روستائیان به شهر ها و سربار شدن آنها بر شهر را کنترل کند؟

به عقیده حقیر امکانات خانه بهداشت موگرمون بسیار ناچیز و بی چیز  بوده و *ضرورت اورژانس جاده ای و یا حداقل یکدستگاه آمبولانس برای رساندن بیماران و مصدومین* و همچنین *ارتفاء امکانات پزشکی ،درمانی و بهداشتی*در اون منطقه و همچنین *ضرورت احداث خانه بهداشت در روستای ده غندی* برای دسترسی آسانتر روستاهای دشت ناصری و راوک و بنه علیاری به این امکانات به شدت حس می شود.

با توجه به دغدغه فرماندار محترم در رفع محرومیت زدایی در صدد نوشتن بر آمدم ، و گر نه ...
منتظر و ملتمس اقدامات مسئولین هستم

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
دلسوزی تو منو کشت با این تبلیغات زود هنگا م
پله پله تا رفع مشکل با همکاری مردم نه با فرار از روستا
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
درود بر موسی. این جماعت مسوولان،گویا در خوابند
خوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
0
0
با سلام
نکنی بی صفتی شو مه بیایی
فرماندار محترم خواب نداره برا محرومیت زدایی بمیرم
من که مزاحم خواب فرماندار شدیم اون هم از موگرمون شروع
میکنه
بزک نمیر بهار میاد ...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: