« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
سیاسی
روزنامه آرمان: آیت‌ا... هاشمی شاهرودی کجاست؟ این سوالی است که در چند روز اخیر زیاد پرسیده می‌شود. غیبت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست این نهاد چنان ساده نبود و اذهان در جست‌وجوی یافتن پاسخی برای این سوال بودند که او کجاست.
در روز شنبه شایعاتی درباره غیبت آیت‌ا... هاشمی شاهرودی مطرح شد چنان که برخی از سایت‌های خبری نوشتند که «آیت‌ا... شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافتند ولی کسالت ندارند. یکی از نزدیکان ایشان این شایعات از جمله سفر به خارج کشور را تکذیب کرد و گفت: کلاس‌های درسشان نیز در چند روز اخیر دایر بوده است.»

اما ساعاتی بعد فرزند آیت‌ا... هاشمی شاهرودی با اشاره به تعطیلی دروس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تکمیل دوره درمان، از سلامتی کامل وی خبر داد. حجت‌الاسلام سیدعلا هاشمی شاهرودی در گفت‌وگو با «رسا» با اشاره به تعطیلی دروس آیت‌ا... هاشمی شاهرودی گفت: الحمدا... ‌ایشان در سلامت کامل هستند. وی اظهار کرد: دروس ایشان چند روزی برای تکمیل دوره درمان تعطیل خواهد بود. عدم حضور ایشان در جلسه مجمع تشخیص نیز به همین دلیل است و به‌زودی برنامه‌ها و دروس آیت‌ا... هاشمی شاهرودی از سر گرفته خواهد شد. فرزند آیت‌ا... هاشمی شاهرودی ادامه داد: «ایشان برای تکمیل دوره درمان، سفری به خارج از کشور کردند و به‌زودی بازمی‌گردند اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد و خوشبختانه در سلامت کامل هستند.»

آیت‌ا... هاشمی شاهرودی پیش از آنکه به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت از سوی مقام معظم رهبری حکم خود را دریافت کند، به تاریخ اردیبهشت ماه سال جاری در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. آیت‌ا... پیش‌تر هم به سال 90 مجددا به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده بود. 23 مرداد سال جاری بود که مقام معظم رهبری طی حکمی آیت‌ا... هاشمی شاهرودی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام معرفی کردند و او بر کرسی مرحوم آیت‌ا... هاشمی نشست.

آیت‌ا... هاشمی شاهرودی از مراجع تقلید شیعه، عضو فقیه شورای نگهبان از سال ۱۳۷۳ تاکنون بوده البته بجز 10 سال که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت. نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری و عضویت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پرونده او ثبت شده است.

 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی شاهرودی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: