« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ورزشی
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من مربی نیستم که برای باخت به مسابقه‌ای بروم و هر بازی برای کسب پیروزی و 3 امتیاز تلاش خواهیم کرد.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با تراکتورسازی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که اینجا در تبریز هستم. میهمان‌نوازی از فرودگاه با دسته گلی که به ما دادند، شروع شد. پزشک تیم به من گفت که برای اولین بار است چنین میزبانی گرمی از تراکتوری‌ها می‌بیند و میزبانی این بار با تمام دفعات فرق دارد.

وی ادامه داد: خیلی خیلی خوب است که در مسیر خوبی قرار داریم. نه از بابت فوتبال بلکه در مسائل خارج از زمین فوتبال هم روند خوبی داریم. خیلی خوب است که استقلال را خارج از تهران هم دوست دارند و این تیم در شهرهای دیگر هم طرفدار دارد. خیلی از بازی‌های خارج از خانه ما هواداران زیادی می‌آیند. این دفعه اولی است که من به ایران آمدم و بازی‌های خارج از خانه این اجازه را به من می‌دهد، شهرهای دیگر را هم ببینم.

فرهنگ بسیار متفاوتی در ایران می‌بینم. قبلاً در اهواز و مشهد بودم و الان هم خوشحالم در تبریز هستم.

خیلی‌ها گفتند اینجا شهر زیبایی است و این خیلی هیجان‌انگیز است که اینجا هستم. شنیدم یکی از بهترین فرش‌ها و شیرینی‌های جهان برای تبریز است،‌ اما لطفاً این را به همسر من نگویید چون ممکن است مشکل به وجود بیاید. در راه زمین‌های فوتبال زیادی دیدم که نشان می‌دهد فوتبال را خیلی در این شهر دوست دارید.
سرمربی تیم استقلال تصریح کرد: من خیلی سال است که مربی هستم و جاهای زیادی فوتبال بازی کرده‌ام و فکر می‌کنم فوتبال می‌تواند خیلی‌ها را کنار هم جمع کند. امیدوارم بعد از بازی شرایط به نحوی باشد که همه با هم بگویند «یاشاسین».

وی ادامه داد: حالا در مورد فوتبال حرف می‌زنم. تیم آنالیز من چند بازی تراکتورسازی را آماده کرده بود که آنها را دیدم. تراکتورسازی تیم بسیار قدرتمندی است، این تیم خیلی خوب مقابل پرسپولیس بازی کرد. همینطور بازی مقابل استقلال خوزستان بسیار خوب بودند. به همین دلیل فردا باید با تمام توان مقابل این تیم بازی کنیم تا بتوانیم برنده شویم. می‌دانید که دو بازیکن ما به خاطر کارت زرد محروم هستند. جباروف و چشمی را به همین خاطر در اختیار نداریم. از روز اولی که به استقلال آمدم، به همه بازیکنان گفتم ما 11 یا 18 بازیکن نداریم. ما همه بازیکنان را نیاز داریم و همه باید برای بازی‌ها آماده باشند. فردا می‌خواهیم با قدرت بازی کنیم و تمرکز داشته باشیم تا پیروز شویم.

شفر در واکنش به این پرسش که شاهد دگرگونی و احیای دوباره استقلال هستیم، آیا مشکل استقلال در گذشته مسائل روحی و روانی بوده است یا خیر، گفت: سه چیز است که من باید بگویم، روحیه یعنی مسائل روحی و روانی، کارهای تاکتیکی و آمادگی جسمانی. روزی که من به استقلال آمدم و بازی این تیم را دیدم فهمیدم بازیکنان خیلی خوشحال نیستند و نشاط ندارند. خیلی روی مسائل تاکتیکی و جسمانی همه بازیکنان کار کردیم و همه بازیکنان هم با هم تلاش کردند و می‌خواهند یاد بگیرند. این کار تنها من نبوده، بلکه دستیاران و مربی دروازه‌بانان هم روی این موضوع تأثیرگذار بودند. همه سعی می‌کنند در هر سطحی هستند تلاش کنند. بازیکنان به هم لبخند می‌زنند و روحیه آنها بهتر شده است. بازیکنان از این کارهای که انجام می‌دهیم لذت می‌برند. ولی باید مرحله به مرحله پیش برویم. کارمان تمام نشده و باید بیشتر کار کنیم. هر تیمی با ما بازی می‌کند خیلی بیشتر از توان خود، تلاش می‌کند و می‌خواهد ما را شکست دهد. همیشه به بازیکنان می‌گویم وقتی وارد زمین می‌شوید باید مانند یک قهرمان بجنگید.

وی ادامه داد: من مربی نیستم که برای باخت به مسابقه‌ای بروم و هر بازی برای کسب پیروزی و 3 امتیاز تلاش خواهیم کرد اما باید ببینیم که در بازی فردا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دروازه‌بان شما به بازی فردا خواهد رسید یا خیر، گفت: حسینی آماده است و دیروز و امروز هم با آمادگی صددرصد با ما تمرین کرده است. این حرف درست است که حسینی جزو بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر فوتبال ایران است.

شفر در رابطه با دیدار استقلال با تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تصریح کرد: حضور هواداران تراکتورسازی برای ما مشکلی نیست اما این تیم بازیکنان جدیدی آورده است. ما در این چند روز با کل اعضای کادر فنی آنالیز کرده‌ایم. آنالیز‌های ما نشان می‌دهد که تراکتورسازی یک تیم بسیار قدرتمند و محکم است. 40 یا 50 هزار تماشاگر به ورزشگاه خواهند آمد. دقیق نمی‌دانم اما انتظارش را داریم که همان 40،50 هزار تراکتوری در ورزشگاه حضور داشته باشند. اما مهم این است که ما کارمان را به خوبی انجام دهیم. در این بازی ممکن است هواداران از تصمیمات داور معترض باشند و یا فقط تیم خودشان را تشویق کنند. هر چند که ممکن است بازی فردا قضاوت آسانی برای داور باشد. ما در لیگ داوران بسیار خوبی داریم و مطمئنم داور بازی فردا هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

وی درباره عملکرد داوران در مسابقات لیگ ادامه داد: ما داورهای بسیار خوبی در لیگ داریم. خیلی مهم است که در بازی قبل پرسپولیس و تراکتورسازی حدود 70، 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشت اما از آنجا که داور تصمیم‌گیرنده نهایی در بازی است بهتر است که آرامش داشته باشد. دلیل اینکه من می‌گویم داوران خوبی داریم این است که واقعاً داوران لیگ داوران خوبی هستند.

سرمربی استقلال در رابطه با این سوال که در بازی فردا حضور هواداران استقلال به چه شکل خواهد بود، اشاره کرد: امیدوار هستم و خیلی خوشحال می‌شوم که در بازی فردا هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند البته هوادارانی که در ورزشگاه حضور دارند بیشتر آنها هواداران تراکتورسازی هستند. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و همه بعد از این بازی راضی و خوشحال به خانه‌هایشان برگردند.

منبع:میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: