« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
جهان
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت که حمایت‌های دولت آمریکا از «معترضان» در ایران تا کنون از حمایت‌های لفظی صرف فراتر رفته است.
 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛«هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای تأیید کرد حمایت‌های دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از آشوب‌گران و تخریب‌گران در ایران محدود به حمایت‌های لفظی نبوده و از آن فراتر رفته است.

«دونالد ترامپ» و اعضای دولت او در روزهای گذشته بارها از رفتار دولت قبلی آمریکا در حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال 1388 انتقاد کرده‌اند. آنها معتقدند «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بایستی حمایت قدرتمندانه‌تری از معترضان در ایران به عمل می‌آورد.

دولت ترامپ از زمان آغاز ناآرامی‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران روزانه دست‌کم یک بیانیه در حمایت از آشوب‌ها منتشر کرده‌اند. مقام‌های دولت او نیز هر روز در این باره صحبت کرده و حمایت خود را از «معترضان» اعلام کرده‌اند.

خبرنگار «صدای آمریکا» در این مصاحبه از مک‌مستر پرسید: «اگر ما کاری غیر از این انجام ندهیم که فقط به معترضان ایرانی بگوییم "با شما هستیم" چطور انتظار داریم که نتیجه کار با سال 2009 یا موارد دیگر متفاوت باشد؟»

مک‌مستر در جواب تأیید کرد که تا همین الان حمایت‌های دولت ترامپ به حمایت‌های لفظی محدود نبوده‌اند. او گفت: «حمایت‌های ما تا همین الان بیشتر از این بوده‌اند. همان‌طور که می‌دانید چند سال پیش این امیدواری وجود داشت که این توافق هسته‌ای بسیار معیوب، رفتار ایران را تغییر خواهد داد و رفتارهای خشونت‌بار آنها را معتدل خواهد کرد. این اتفاق، البته اصلاً نیفتاده است.»

وی اضافه کرد: «کاری که ایالات متحده همراه با متحدان و شریکانش در دنیا انجام داده اعمال تحریم علیه آن رفتارهای مخرب و خشونت‌بار ایران بوده‌اند.»

مک‌مستر در ادامه گفت: «بنابراین، من فکر می‌کنم مهم است این حکومت از منابعی که برای ادامه کمپین مرگبارش به آنها نیازمند است، محروم شود.»/پارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: