« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
یاسوج
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از راه اندازی خانه سمن‌ها در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ حجت الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، خانه سمن‌ها در سال ۸۲ در استان تأسیس شده بود، اظهار داشت: این خانه بعد از مدتی بنا به دلایلی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه، سمن‌ها بازوی اجرایی بین دولت و مردم هستند، گفت: ضرورتی برای تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد فعال (سمن‌ها) در استان احساس می‌شد.

وی بیان کرد: با کمک تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و یکی از دستگاه‌های اجرایی به زودی خانه سمن‌ها در استان راه اندازی می‌شود.

میرمحمدی، خرد جمعی را از اساسی‌ترین ویژگی‌های سمن‌ها دانست و گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد هم‌اندیشی بیشتری داشته باشند به شناخت بیشتری نسبت به مسائل می‌رسند.

وی، هدف از تشکیل این خانه را توانمندسازی اعضای تشکل‌ها در استان عنوان کرد و افزود: مسئولان سمن‌ها می‌توانند در این مکان نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه، خانه تشکل‌ها به محلی برای رجوع سازمان‌های مردم نهاد تبدیل می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی این خانه اعضای سمن‌ها می‌توانند بر فعالیت سایر سمن‌ها نظارت کرده و پیوندی برای ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باشد.

 وی خاطرنشان کرد: امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی را به سازمان‌های مردم نهاد واگذاری می‌کنیم.

میرمحمدی با بیان اینکه، سمن‌ها با مشکلاتی رو به رو هستند، عنوان کرد: خانوادگی و تک نفره اداره شدن این سازمان‌ها یکی از مشکلات آن‌ها است و علت اصلی آن بیگانه بودن مردم استان با کار گروهی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه، ۷۰ سمن فعال در استان وجود دارد، بیان کرد: این سازمان‌های مردم نهاد در دامنه متنوعی از جمله فرهنگی، سلامت، ورزشی و... فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امسال با تشکل‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، عفاف و حجاب و حاشیه نشینی قرارداد منعقد می‌کنیم.

میرمحمدی از انعقاد قرارداد در حوزه سلامت و نشاط اجتماعی با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یک تشکل غیردولتی نسبت به برگزاری المپیاد ورزشی و جنگ شادی در بین دختران دبیرستانی در سراسر استان اقدام می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین