« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس اصلاح می‌شود/ فرهنگیان نگران حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی خود نباشند

سرپرست امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش گفت: بعید به نظر می‌رسد لایحه مدیریت خدمات کشوری بدون اصلاح در مجلس تصویب شود و پیش‌بینی می‌شود در صورت تصویب، شامل نیروهایی شود که از تاریخ تصویب قانون مذکور، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ناصر سلیمان‌زاده سرپرست اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: دوره پنج‌ساله اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری پایان یافته است و دولت برای دائمی شدن این قانون، آن را در قالب لایحه‌ای برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

وی افزود: یکی از بندهای این لایحه، در خصوص حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی کارمندان دولت است، با توجه به اینکه جامعه فرهنگیان بیشترین جمعیت کارمندان دولت را شامل می‌شوند و معمولاً دوره تحصیلی خود را در مراکز تربیت معلم گذرانده‌اند لذا انتشار خبر تقدیم این لایحه به مجلس، نگرانی‌هایی را بین فرهنگیان به وجود آورده است.

سلیمان‌زاده ادامه داد: بعید به نظر می‌رسد این لایحه بدون اصلاح و تغییر به تصویب برسد زیرا حذف 2 سال یا بیشتر از سابقه سنواتی افراد مشکل‌ساز خواهد بود، بنابراین پیش‌بینی می‌شود مجلس شورای اسلامی لایحه مذکور را پس از اصلاح، تصویب کند و در صورت مصوب شدن این لایحه، شامل نیروهایی شود که از تاریخ تصویب قانون مذکور، جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته این بند از لایحه به صورت عام نوشته شده و شامل همه کارمندان دولت می‌شود اما بیشترین شمول آن فرهنگیان هستند.

سرپرست اداره کل امور اداری وتشکیلات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: فرهنگیان نگران نباشند زیرا این لایحه هنوز در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف نشده و فرآیند تصویب آن نیز زمان‌بر است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارتباط تصویب این لایحه با کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده گفت: تصویب این لایحه به شکلی که شامل نیروهای فعلی شود بعید به نظر می‌رسد.


فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: