« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کمال رستمعلی
هشداری در خصوصِ گسلِ دولت - ملت، ملت - ملت؛اگر هم را نمی فهمیم، حداقل به هم احترام بگذاریم
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛کمال رستمعلی در کانل تلگرام خود نوشت:ممکن است اصلا متوجه نشوید یک جوانِ دهه هشتادی چه می خواهد و چه می گوید، ممکن است با تعجب و تاسف به دغدغه های یک دختر نگاه کنید و او و دغدغه هایش را درک نکنید، اما در هر صورت به مطالبات و آرزوهای شان احترام بگذارید.

مسوولان بپذیرند که اغلب شان تفاوت سنی فاحشی با جوانان دارند، بپذیرند که متعلق به نسل و روزگاری دیگر هستند؛ بپذیرند که مناسبت شان، سبک زندگی شان، جهان بینی شان با اکثریت قریب به اتفاق جوان ها فرق دارد.

این فرق و تفاوت عمیق و فاحش را به رسمیت بشناسید و به آن احترام بگذارید؛ مضحک ترین تصویر، تصویرِ انسانِ میان سال یا پیری ست که تلاش می کند نشان دهد جوان و دغدغه ها و دنیایش را می شناسد و به آن نزدیک است؛ اساسا شدنی ست؟! در حالی که حتی انسانِ ایرانیِ دهه یِ شصتی درکی از دنیایِ جوانِ ایرانیِ دهه هشتادی ندارد، چگونه شخصی پیرتر و سن دارتر می تواند نوجوان ها و جوان هایِ دهه هفتادی و هشتادی را بشناسد؟!

این تفاوتِ نسلی را بگذارید کنارِ تفاوتی که در نگاه و باور و جهان بینیِ بسیاری از ایرانیان شکل گرفته است. حقیقت این است که اغلب مردم / به ویژه شهرنشینان/ به واسطه یِ ماهواره، فضای مجازی، تلگرام و اینستاگرام و سفر به برخی کشورها و به واسطه یِ سخنان و سبک زندگیِ بچه های شان، تغییراتِ مهمی را تجربه می کنند.

شکافِ دولت - ملت، و شکافِ ملت - ملت،گسل هایِ بسیار خطرناک و فاجعه باری ست، این گسل ها لزوما با درکِ متقابل ترمیم نمی شود، ممکن است هیچ گاه گروهی از مردم گروهی دیگر را درک نکنند، ممکن است تا همیشه گروهی از مردم ایران نفهمند چرا برخی از هم وطنان شان این گونه کوروش و مزارِ او را  مورد احترام قرار می دهند، ممکن است هیچ گاه جمعی از ایرانیان درک نکنند چرا عده ای از هم وطنان شان تعلقاتِ مذهبیِ قوی دارند.

مهم تر از درک و فهمِ تفاوت ها، احترام به این تفاوت هاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: