« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
جهان
کشف یک انبار زیرزمینی مملو از سلاح و مهمات برجا مانده از داعش در شرق سوریه، یکبار دیگر، پیوند میان این گروه تروریستی و اسرائیل را برملا کرد.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده، مقادیر جدیدی سلاح، مهمات، مواد سمی و مین‌های اسرائیلی به جا مانده از داعش توسط نظامیان ارتش سوریه در دیرالزور کشف شده است.یکی از افسران یگان‌های ویژه ارتش سوریه در این باره توضیح داد، این کشفیات شامل توپخانه سنگین، موشک‌های ضد هوایی، گلوله، مسلسل، تفنگ‌های اتوماتیک، مین‌های مختلف که برخی از آنها ساخت اسرائیل است، مهمات مختلف، مواد سمی (برای ساخت سلاح‌های شیمیایی)، پهپادها، کمربندهای انفجاری و بی‌سیم‌های جدید می‌شود که داعش زیر زمین مخفی کرده بود.تاکنون و طی هفت سال اخیر بارها پیوند میان رژیم صهیونیستی و داعش برملا شده است.این رژیم می‌خواست از طریق داعش، هم به محور مقاومت ضربه بزند و هم چهره مخدوشی از اسلام را به جهانیان معرفی کند. اما خوشبختانه داعش مناطق تحت اشغال خود را در سوریه و عراق از دست داده و رژیم صهیونیستی نیز از این بابت، خلع سلاح شده است.در ارتباط با پیوند میان آمریکا و داعش هم تاکنون اسناد موثق زیادی منتشر شده و عکس‌های هوایی وزارت دفاع روسیه،‌از جمله این سندها است.
هماهنگی پشت پرده
پس از گذشت یک هفته از آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه، یک روزنامه آمریکایی فاش کرده، آنکارا با چراغ سبز آمریکا دست به این عملیات زده است.«نیویورک تایمز» نوشته، عملیات ارتش ترکیه در شهر «عفرین» سوریه، با چراغ سبز آمریکا، انجام می‌شود. این افشاگری در حالی انجام می‌شود که آنکارا و واشنگتن طی یک هفته عملیات فوق، که «شاخه زیتون» نام دارد، مشاجرات ظاهری زیادی با هم داشته‌اند و این مشاجرات با گفت‌وگوی تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و همتای آمریکایی وی «دونالد ترامپ» به اوج رسیده بود!نیویورک تایمز هدف آمریکا از اجرای این عملیات توسط ترکیه را ایجاد جدایی میان کردهای «عفرین» و کردهایی که مورد حمایت تسلیحاتی آمریکا قرار دارند، اعلام کرده است.علاوه بر آن، این روزنامه فاش کرده که مقامات آمریکایی نسبت به وجود ارتباط میان کردهای تحت حمایتش با اعضای حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک)، عمداً اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.در حال حاضر آمریکا از کردهای مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» حمایت تسلیحاتی می‌کند.
پایین آوردن پرچم آمریکا
به گزارش فارس، منابع سوری که خواستند نامشان فاش نشود، از داخل شهر «تل‌ابیض» واقع در شمال استان«رقه» و هم‌مرز با ترکیه گزارش دادند که یگان‌های مسلح کرد روز جمعه پرچم آمریکا را در اطراف گذرگاه «البوابه» این شهر پایین آورده‌اند.خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از این منابع نوشت، شبه‌نظامیان کرد همین کار را در سایر مقرها و دفاتر اداری در شمال سوریه انجام داده‌اند.شبه‌نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» ماه‌های گذشته برای در امان ماندن از حملات جنگنده‌ها و نیروهای ترکیه، اقدام به نصب پرچم آمریکا بر بالای مقرهای فرماندهی خود کرده بودند.واشنگتن از حمایت کردها در عفرین دست برداشته و وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده که منطقه عملیاتی ترکیه تحت حمایت و پشتیبانی ائتلاف آمریکا نیست.
موضع‌گیری علیه «گروه واشنگتن»
«بشار جعفری» رئیس هیئت دولت سوریه اما در مذاکرات وین، در واکنش به تشکیل «گروه واشنگتن» گفته، آمریکا که داعش را ایجاد کرده، نمی‌تواند از راه حل سیاسی در سوریه حرف بزند.به گزارش ایسنا، جعفری اظهار داشته همزمان شدن نشست وین با افشای سند غیر رسمی گروهی که «گروه واشنگتن» خوانده می‌شود، تصادفی نیست.همزمان با نشست دو روزه وین، سندی در اختیار معارضان سوری و شخص «استفان دی میستورا» قرار گرفته که از طرف گروه موسوم به «گروه واشنگتن» تهیه شده بود.براساس یکی از بندهای این سند، سوریه از این پس به شکل غیرمتمرکز اداره شده و میان حکومت‌های محلی، توازن ایجاد خواهد شد!
گروه واشنگتن که متشکل از نمایندگان آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و اردن هستند، دو هفته قبل در واشنگتن و سه‌شنبه هفته گذشته نیز در پاریس جلسه تشکیل داده‌اند. هدف این گروه، تأثیرگذاری بر قانون اساسی آینده سوریه، در چارچوب منافع کشورهای مذکور است. به عبارت دیگر، آنچه را که کشورهای فوق نتوانستند از طریق حمایت از تروریسم به دست آورند، حالا قصد دارند توسط «گروه واشنگتن» به دست آورند!«گروه واشنگتن» با ارائه سند فوق به دی‌میستورا، از وی خواسته که در مذاکرات ژنو، بندهای این سند را در تنظیم قانون اساسی جدید سوریه لحاظ کند!
بشار جعفری در ادامه اظهاراتش، حمایت آمریکا از داعش، پیروی کورکورانه انگلیس و فرانسه از آمریکا و جاهلی بودن رژیم آل‌سعود را به خبرنگاران متذکر شد و تأکید کرد که این کشورها نمی‌توانند برای مردم سوریه قانون اساسی بنویسند.
رئیس هیئت نظام سوریه در مذاکرات صلح این کشور افزود: «آنچه سند غیر رسمی درباره احیای روند سیاسی در ژنو خوانده می‌شود، کاملاً از نظر ما مردود بوده و تدوین آن به شیوه‌ای غیر مسئولانه، بیان می‌کند که روند ژنو مرده است، ولی تنظیم کنندگان این سند تلاش می‌کنند آن را زنده کنند.
سایر رویدادها
* دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دمشق) اعلام کرد، در نبردهای عفرین، 47 نفر از یگان‌های مدافع خلق (کرد) و 51 نفر از (تروریست‌های) ارتش آزاد کشته شده‌اند. به علاوه 31 غیرنظامی نیز در بمباران ارتش ترکیه جان خود را از دست داده‌اند.
* معارضان سوریه به عدم شرکت در کنفرانس سوچی (روسیه) رأی دادند. (این کنفرانس قرار است پس فردا در شهر سوچی برگزار شود).
* حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا به روستای «البحره» در جنوب شرق دیرالزور، مرگ 30 غیرنظامی را به دنبال داشت./ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: