« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
یاسوج
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی 5 داروخانه در شهرهای گچساران، یاسوج، مادوان، مارگون و لیکک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛امام بخش قائدی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 830 میلیون به بیماران صعب‌العلاج و خاص این استان پرداخت شده که تنها 300 میلیون تومان آن  از طریق اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت بوده و مابقی از منابع داخلی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 700 میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج و خاص استان پرداخت شد، عنوان کرد: شیوه نامه  اجرایی مساعدت بیماران خاص و صعب العلاج در راستای سیاست‌های کلی دولت در حوزه سلامت و به منظور حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند و بی بضاعت بابت جبران هزینه‌های سنگین و تحمل ناپذیر دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی ابلاغ شد.

قائدی برخورد با ارائه داروهای خارج از فهرست مرجع اعلامی داروهای ایرانی، گران فروشی و کم فروشی واحدهای فروش دارو و همچنین نظارت دقیق بر مسئولان فنی این واحدها را اولویت‌های معاونت غذا و دارو عنوان کرد و افزود: هم اکنون 78 داروخانه در شهرهای مختلف استان فعال بوده که از این تعداد 68 مورد خصوصی و مابقی دولتی هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی 5 داروخانه در شهرهای گچساران، یاسوج، مادوان، مارگون و لیکک در دست اقدام است، بیان کرد: راه اندازی داروخانه جامع دولتی با هدف رضایت شهروندان در حوزه تامین و هزینه دارو در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است.

قائدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 380 مورد آزمایش صورت گرفته که از این تعداد 178 مورد به تقاضای اداره نظارت- تولیدی و غذایی، 178 مورد به تقاضای اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی و 42 مورد نیز بنا به تقاضای اداره نظارت بر واردات غذایی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: