« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
سیاسی
ضرغامی معتقد است قوه قضائیه به افکارعمومی بی‌توجه است و اژه‌ای هم اعتقاد دارد وظیفه قاضی صدور حکم عادلانه است و قاضی نباید تحت تأثیر جو بگیرد، این آخرین چالش این دو چهره کشور است.
به گزارش گروه دیگر رسانه‌های مجله فارس پلاس، عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در کانال تلگرامی اش نوشت: سال ۷۵ با هنرمندان و مدیران معاونت سینمایی به خوزستان رفتیم. هنگام مراجعت در فرودگاه، مأمور کنترل به دلیل آنکه مرحوم آقای داود رشیدی کارت شناسایی همراه نداشت، مانع عبور ایشان از گیت شد.
دائماً هم می‌گفت آقای داود رشیدی ببخشید! من شما را خیلی دوست دارم ولی چون کارت شناسایی همراهتان نیست معذورم! عالم و آدم به این بنده خدا گفتند، بابا ایشان را که همه می‌شناسند، کارت لازم نیست ولی او زیر بار نمی نرفت تا بالاخره مسئولان بالاتر آمدند و به «روح قانون» عمل کردند و مشکل حل شد.

از کارکرد های قانون تسهیل امور و رضایتمندی عموم است. شاید اختیار وسیع قاضی در تصمیم‌گیری و قضاوت نهایی هم به همین دلیل است که با توجه به جمیع جهات و عنایت به «روح قانون» بتواند حکم صادر کند و نه بر اساس چند بند آئین نامه و مقررات خشک و بی‌روح.
دانش، تجربه، تعهد و البته شجاعت از عواملی است که حکم قاضی را به عدالت نزدیک‌تر می‌کند.

این روزها عامل مهم  دیگری تحت عنوان «افکار عمومی» هم به شدت بر اعمال قانون و کیفیت صدور حکم تأثیرگذار شده است.

جناب محسنی اژه‌ای، یک مقام عالی رتبه و تأثیرگذار در قوه قضائیه هستند. حدود ۲۰ سال است که با هم آشنایی، رفاقت و همکاری داریم.

بسیاری از دوستان مشترک، بارها شاهد مباحثات و چالش‌های جدی میان من و ایشان در جلسات بوده‌اند و در برخی موارد هم مجبور شده‌اند دخالت کنند و با ذکر صلوات و اقدامات دیگر ما را از یکدیگر جدا کنند!!

البته دوستی ما و اخلاق خوب ایشان، هرگز مانع تداوم همفکری و همکاری مستمر، خوب و سازنده بین ما نشده است.

آخرین چالش ما، در مورد بی‌توجهی به افکارعمومی در اقدامات قوه قضائیه بود. بعنوان مثال، در حالی که هنوز بسیاری از پرونده‌های مفاسد بزرگ اقتصادی به سرانجام نرسیده و انتظار به حق مردم در مجازات غارتگران بیت المال برآورده نشده است اعلام خبر قطع دست سارق گوسفند در مشهد نزد افکارعمومی پذیرفتنی نیست.

ایشان هم متقابلا معتقد بودند وظیفه قاضی صدور حکم عادلانه است و قاضی نباید تحت تأثیر جو و احیاناً عملیات روانی و قیاس های مع الفارق قرار گیرد و باید بتواند با شجاعت حکم خود را صادر کند.

در واقع من از طرف ایشان متهم هستم که صرفاً به دلیل اهمیت افکارعمومی مخالف اجرای قانون و حکم الهی هستم و این اتهام کوچکی نیست.

مباحثات ما در این زمینه ادامه دارد.
عکس سلفی مربوط به دیشب پس از ادای نماز جماعت به امامت ایشان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: