« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
اجتماعی
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد اقدامات این نهاد برای دانش‌آموزان مددجو را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شبکه علمی ثریا، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد بابیان اینکه دانش‌آموزان تحت حمایت با توجه به رشته تحصیلی، استعداد، علاقه و مزیت‌های محل اسکان در دوره‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای شرکت می‌کنند اعلام کرد: در ده‌ماهه نخست امسال 800 میلیون تومان برای آموزش شغلی دانش‌آموزان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 11 هزار دانش‌آموز در دوره‌های آموزش شغلی حضور یافتند افزود: از این تعداد هفت هزار نفر مددجوی دختر و  چهار هزار نفر مددجوی پسر بوده‌اند.

حق‌گویان یکی از خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان تحت حمایت را دادن مشاوره شغلی اعلام کرد و افزود: مددجویان محصل پس از استعداد سنجی و توان سنجی به موسسه‌های متولی  آموزش دولتی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای و یا بخش خصوصی برای گذراندن دوره آموزشی معرفی می‌شوند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان است گفت: این آموزش‌ها در رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای، هنرستان و کار و دانش و در چهار گروه اصلی کشاورزی، خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر است.

حق‌گویان با اشاره به اینکه آموزش‌ دانش‌آموزان تحت حمایت در زمان فراغت آن‌ها به‌ویژه تعطیلات تابستان انجام می‌شود افزود: آموزش‌های شغلی توسط مربیان مجرب در اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های شبانه‌روزی داده می‌شود. همچنین برای دانش‌آموزان زمینه بازدید از برخی بنگاه فراهم می‌شود تا آنها با شغل موردنظر از نزدیک آشنا شوند.

وی بابیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه به دلیل نداشتن تجربه در رشته تحصیلی خود برای ورود به بازار کار دچار مشکل می‌شوند گفت: یکی از دلایل برگزاری دوره‌های آموزش‌ شغلی برای دانش‌آموزان تحت حمایت آماده‌سازی آنها برای بازار کار است.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد ادامه با تأکید بر اینکه ادامه تحصیلات دانش‌آموزان تحت حمایت در اولویت قرارداد گفت: البته تحصیلات این افراد درنهایت باید منجر به اشتغال و خودکفایی شود.

یاسوج

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: