« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
ایران
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تاریخ اعتبار کارت‌های ملی صادر شده گفت: به هیچ عنوان مهلت تعویض کارت هوشمند تمدید نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف  به نقل از  تسنیم؛ سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت: دارندگان کارت‌های ملی قدیمی باید با درنظر گرفتن تاریخ اعتبار مندرج روی کارتشان به این نکته توجه داشته باشندکه آن دسته از کارت‌های ملی که بیست و نهم اسفند ماه سال جاری مهلت انقضاء آنها می‌رسد از ابتدای فروردین 97 هیچ اعتباری نداشته و قابل استفاده نیستند.

ابوترابی در ادامه افزود: توصیه‌ای که هموطنان گرامی داریم این است که حداقل تا قبل از 29 اسفند ماه سال جاری اقدام به انجام پیش ثبت‌نام خود کرده و با توجه به زمان‌بندی اعلام شده به مراکز تعیین شده مراجعه کنند، چون فقط در این صورت می‌توانند بدون مشکل از خدمات مدنظرشان مثل استعلام‌های مختلف استفاده کنند.

ابوترابی با اشاره به 7 ساله بودن اعتبار کارت‌های ملی تصریح کرد: تقریبا 6 میلیون نفر از هموطنان داخل کشور و آن گروه که خارج از ایران سکونت دارند طی سال‌های 90 و 91 اقدام به دریافت کارت ملی کرده‌اند، بنابراین با درنظر گرفتن شرایط آن روز به این افراد کارت‌های قدیمی ارایه شده است که این گروه از دارندگان کارت ملی قدیمی با درنظر گرفتن تاریخ انقضاء مندرج می‌توانند به مراکز برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه گروه یاد شده می‌توانند هم اکنون نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند اما هیچ اجباری برای اینکار نیست و با توجه به افزایش تقاضا و اذحام موجود می‌توانند متناسب با تاریخ اعتبار کارت‌هایشان اقدام کنند.

این مقام مسئول درباره تعداد کارت‌های ملی هوشمند صادر شده به خبرنگار ما گفت: تاکنون بیش از 37 میلیون نفر پیش ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد 33 میلیون نفر به صورت کامل مراحل ثبت‌نام را انجام داده‌اند و کمی بیشتر از 31 میلیون نفر هم کارت ملی هوشمند خودشان را تحویل گرفته‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: درباره زمان دریافت کارت ملی هوشمند بسیاری از هموطنان دچار اشتباهی محاسباتی شده‌اند به این دلیل که این کار دارای دو مرحله مجزا است که یکی مربوط به پیش ثبت‌نام است و دیگری مربوط به صدور و تحویل کارت هوشمند.

ابوترابی تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از زمان تکمیل ثبت‌نام در مراکز تعیین شده یک ماه تعیین شده است که کارت ملی هوشمند تحویل شود اما این روند با توجه به شرایط کاری در برخی مناطق به 40 روز هم رسیده و در مناطقی دیگر هم یک هفته‌ای کارت تحویل شده است.

وی توانمندی به جام جم آنلاین گفت: توانمندی صدور حدود 5/2 میلیون عدد کارت ملی هوشمند را داریم که این ظرفیت تا قبل از نیمه دوم سال جاری تقریبا 50 درصد خالی بود اما با توجه به محدودیت زمانی تعیین شده اکنون تقریبا با ظرفیت کامل درحال ارایه خدمات به هموطنان گرامی هستیم.

این مقام مسئول درباره هزینه‌ صدور کارت‌های ملی هوشمند نیز تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت هزینه انجام این کار از سال 1394 تا 1397 هیچ تغییری نخواهد داشت و به این ترتیب از متقاضیان دریافت خواهد شد که 20 هزار تومان بابت ارایه خدمات، 9 هزار تومان بابت تصویربرداری و 2 هزار تومان هم خدمات پستی به این ترتیب تنها 31 هزار تومان مجموعا از متقاضیان دریافت خواهد شد.

ملکی افزود: هموطنان گرامی نباید درباره ارایه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیکی دچار اشتباه باشند به این دلیل که پیش ثبت‌نام هموطنان تنها در دفاتر پست رایگان صورت می‌پذیرد و ممکن است دفاتر دیگر یا دیگر مراکزی که این خدمات را ارایه می‌کنند هزینه‌ای از متقاضیان دریافت کنند که به هزینه‌های رسمی اعلام شده افزوده می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره کارکردهای آینده این کارت هوشمند نیز به جام جم آنلاین گفت: بطور کلی در آینده این کارت و تراشه نصب شده روی آن کلید ورود به دولت الکترونیکی است و کارکردهای مختلفی برای آن درنظر گرفته شده است.

وی افزود: نقل و انتقال اسناد مربوط به سازمان ثبت اسناد و احتمالا در آینده خدماتی همچون عابربانک از جمله آنهاست که در زمان مناسب اطلاع رسانی کاملی در این زمینه خواهد شد.

یاسوج


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: