« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۳۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مسولان عالیرتبه نظام و تکیه بر بخش کشاورزی چیزی نیست که کسی بتواند حقایق آن را کتمان نماید اما هستند مسولانی که سفارش به اقتصاد مقاومتی را عملا نه و تنها با شعار دنبال می کنند.!
پایگاه خبری آوای رودکوف :یکی از مقوله های مهم اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید است و امروزه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و مقاومتی کردن اقتصاد کشور ، بسیاری از مردم کشور به فعالیت و تولید در عرصه های اقتصادمقاومتی روی آورده اند که یکی از این موارد فعالیت در بخش کشاورزی است .

و براستی کشاورزی یکی از نمودهای بارز اقتصاد مقاومتی است که هم درون زایی، برون گرایی، اشتغال زایی، ظرفیت ها و منابع را با هم در خود دارد .



رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مسولان عالیرتبه نظام و تکیه بر بخش کشاورزی چیزی نیست که کسی بتواند حقایق آن را کتمان نماید اما هستند مسولانی که سفارش به اقتصاد مقاومتی را عملا نه و تنها با شعار دنبال می کنند.

طی سالهای اخیر طرح درختکاری کوه خاتم  جنب بزرگترین مجسمه شتر سنگی جهان در شهرستان لنده در زمینی به وسعت 4  و نیم هکتار و با کاشت بیش از 1600 اصله نهال  شامل انواع مرکبات لیمو و پرتقال و انجیر و انگور اجرا گردیده که حقیقتا  از جمله طرح‌های موفق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان بوده که گذشته از زخم و زبانهایی که در حین ایجاد طرح زده شد  این طرح بزرگ به دلیل خشکی چشمه  و نبود آب؛ حال و روز خوشی ندارد و بی صدا و در سایه ی کم لطفی های مسولان ذیربط  در حال نابودی است.



چنانچه می دانیم ایجاد فضاي سبز و ایجاد چنین طرحهایی در حاشیه شهر همچون ریه هاي شهرعمل میکنند به طوریکه CO2 هوا را گرفته اکسیژن را به محیط بر می گردانند واز این رو به پالایش هواي شهري کمک می کنند. و شهرها براي زنده ماندن به فضاي سبز نیاز دارند.

در نتیجه رونق کشارورزی و ایجاد چنین طرح هایی باعث تحقق اقتصاد ؛ بی نیازی به واردات مرکبات ؛ پالایش هواي شهر و در یک کلام زنده ماندن شهر خواهد شد واین کشاورزان زحمت کش طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد تا به ادامه روند کاری خود دلگرم باشند.



انتظار می‌رود مسؤولان ذیربط و خصوصا مسولان جهاد کشاورزی به عنوان متولیان امر کشاورزی و باغداری هر چه زودتر به داد این طرح و پروژه برسند چرا که حفاظت از درختان و جنگل ها و جلوگیری از نابودی آن ها، نیازمند عزم همگانی است. انشالله
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
بیغش سرآسیابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
با سلام.اجرای طرحهای مختلف اگه با کار کارشناسی ونیت خیر واشتغالزایی باشد،بسیار خوب است.ولی به عرضتان برسانم که بنده برای اجرای طرح مرکبات اقدام کردم.اولین مدرک مورد نیاز از نظر اداره جهاد کشاورزی،پروانه آب بود،یعنی بحث آب باید تضمین شده و مافی باشد.چطور به این طرح بدون داشتن پروانه آب و آبیاری با تانکر مجوز دادند؟حالا بماند سایر استعلامات وسنگ اندازیهای که عده ای عاقبت بخیر برام درست کردند.با توجه به بحران آب وخشکسالیهای پی درپی ،گسترش باغات اصلا عاقلانه و مقرون به صرفه نیست!!
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
باسلام دوست عزیز بیغش فکر کنم کلی باغشی و سنگ انداز بی نشون بعرض رسانم طرح مذکور دارای پروانه شماره 20753 به شماره پرونده 1942 است و اشتباه گرفتی و چون خودت قصد سنگ اندازی داری پس بدان دیگران هم سنگ اندازند و ازطرفی هم مردم طیبی همیشه دنبال خودشون فقط زرنگ و طومار نویسند لطفا از مردمان بویر احمد درس بگیرید و تا ابد خودتون به پای خودتون تیشه می زنید
طرح درختکاری کوه خاتم لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
دوست عزیز خسته نباشی به عرض رسانم که طرح دارای پروانه اب به شماره 20753می باشد .

وشما اگه زیاد نگرانی استعلام از منابع اب بگیر وبعدش همین طور که الان به ناحق حرف می زنی وقصد سنگ اندازی داری پس دیگران حق سنگ اندازی دارند .
مزن بهر کسی چاهی اول خودت افتی بعد کسی
اما بهتر بود خودت معرفی کنی ضمنا اگه هزینه استعلام نداری به صاحب طرح مراجعه تا پروانه اب بهت کپی دهد
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
درود بر جناب بیغش،که همیشه ودر همه جا مدافع حق وحقیقت بود.هزینه های زیادی داد.یاداوری میشه:از کوزه همان برون تراود...
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
اقای حقیقت
نظرت خیلی خنده اور هست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: