« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
جهان
رئیس جمهور روسیه گفت: دکترین نظامی ما اجازه می‌دهد که در دفاع از خود یا "متحدان" در برابر حملات اتمی یا غیر اتمی، سلاح هسته‌ای به کار بگیریم.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در مجلس فدرال روسیه (دوما و شورای فدراسیون)که پنجشنبه شب انجام گرفت به معرفی دستاوردهای نظامی روسیه و نیز وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تهدیدات موشکی آمریکا گفت: بارها به آمریکا اعلام کردیم که که سامانه‌های پدافند موشکی این کشور امنیت روسیه را تهدید می‌کند، اما واشنگتن به اقدامات یکجانبه روی آورد. به ما گوش نکردید، حالا خوب گوش کنید! روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیری دارد و موشک‌های قاره پیمایش از سد هرگونه سامانه دفاعی عبور می‌کنند. به این ترتیب سامانه‌های آمریکایی توان مقابله در برابر این تسلیحات روسی را ندارند.

رئیس جمهور روسیه در ادامه با بیان اینکه دکترین نظامی روسیه اجازه می‌دهد که در دفاع از خود یا "متحدانش" در برابر حملات اتمی یا غیر اتمی، سلاح هسته‌ای به کار بگیریم، خاطرنشان کرد: با وجود قرارداد استارت 3 با آمریکا در سال 2010، کاخ سفید به توسعه تسلیحات راهبردی در سطح جهانی همچون رومانی، لهستان، کره جنوبی و ژاپن ادامه می‌دهد.

پوتین ادامه داد:‌ موشک قاره پیما و جدید سرمت 11 هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند با عبور از قطب شمال و جنوب، هر نقطه‌ای روی زمین را هدف قرار دهد.همچنین موشک بالدار آوانگارد بردی نامحدود دارد و تحویل ارتش شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسلیحات جدید ارتش روسیه نسبت به سابق 3.7 برابر افزایش یافته و 80 موشک قاره پیما به ارتش تحویل داده شده است. همه اطمینان داشته باشند که این تسلیحات به خوبی عمل می‌کنند و تردیدی در آن نیست.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: فناوری‌های دیگر ارتش‌های جهان روسیه را نگران نمی‌کند، زیرا آنها هیچگاه افسری همچون رومان فیلیپوف (خلبانی که در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه خود را منفجر کرد) نخواهند داشت.

پوتین با بیان اینکه پیشرفت روسیه با تحریم‌ها متوقف نشده است، افزود: آماده گفت‌وگوی سازنده و همکاری برابر با همه کشورها از جمله آمریکا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روسیه در سال‌های اخیر به تحولات و پیشرفت‌هایی دست یافته که کشورهای دیگر ممکن بود برای دستیابی به آن به یکصد سال زمان نیاز داشته باشند.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی این کشور اظهار داشت: سطح تورم اکنون 2 درصد بوده که پایین‌ترین میزان در سال‌های اخیر است پس می‌توان نرخ بهره‌های وام بانکی را برای مردم کاهش داد.

پوتین ادامه داد: تعداد افراد زیر خط فقر در سال 2000، 42 میلیون نفر بود که اکنون به 20 میلیون نفر کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های آینده برای تحولات تکنولوژیکی روسیه، دوره اساسی خواهد بود و ما برای جهش آمادگی داریم.

رئیس جمهور روسیه یادآور شد: تهدید اصلی تمدن روسیه، عقب ماندگی تکنولوژیکی آن است و آینده ما به چگونگی پاسخ دادن به این چالش بستگی دارد./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: