« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛
هزار و 761 عملیات عمرانی بااعتبار هفت میلیارد و 492 میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری انجام شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه شاخص اصلی فعالیت‌های کمیته امداد در استان توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فکری و فرهنگی مددجویان است، گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی این نهاد این است که با اجرای برنامه‌های توانمندسازی زمینه خروج مددجویان از چرخه حمایت را فراهم کرده و مددجویان پشت نوبت را جایگزین کند.



وی ایجاد اشتغال، توجه به آسیب‌های اجتماعی، مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی، توجه به مناطق با ضریب محرومیت بالاتر را به‌عنوان محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد نام برد و افزود: با توجه به اینکه منابع کمیته امداد جوابگوی نیازمندان تحت حمایت نیست از دیگر اقدامات مهم این نهاد این است که زمینه حضور مردم و خیران را در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود فراهم کند.

محبی با یادآوری اینکه 32 هزار خانوار با جمعیت 78 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: 18 هزار و 202خانوار تحت حمایت -53درصد-در مناطق با ضریب محرومیت بالا زندگی می‌کنند و 51 درصد از خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 70درصد مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مسکن مناسب ندارند و یا نیاز به تعمیرات مسکن دارند اظهار کرد: هزار و 761 مورد عملیات عمرانی ازجمله ساخت‌وساز، تعمیرات، بهسازی و مقاوم‌سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی بااعتبار هفت میلیارد و 492 میلیون تومان برای مددجویان این نهاد در سال جاری انجام‌شده است.

محبی به تنظیم سند کاهش فقر به‌عنوان گام مهمی در محرومیت‌زدایی استان اشاره کرد و گفت: در قالب سند کاهش فقر نیازسنجی‌های لازم انجام و شرح و وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص‌شده و با 20 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان به اجرای سه هزار و ۲۹۳ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان در سال جاری اشاره و بیان کرد: در این زمینه 54 میلیارد و 123 میلیون تومان هزینه شده است و 900 خانوار از محل اجرای این طرح‌ها خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شدند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مددجویان و توانمندسازی آنان، گفت: سه هزار و 600 نفر در دوره‌های آموزشی مختلف ازجمله اشتغال شرکت کرده و 38 میلیون تومان در این زمینه در سال جاری هزینه شده است.

محبی بابیان اینکه در جشن نیکوکاری امسال 513 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد و مدارس کمک‌های مردمی را برای نیازمندان جمع‌آوری می‌کنند، گفت: این جشن روز چهارشنبه 16 اسفند در مدارس استان، پنجشنبه 17 اسفند در پایگاه‌های کمیته امداد در میادین اصلی و روز جمعه 18 اسفند در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پایان از خیران رسانه دعوت کرد تا به‌عنوان بازوی کمیته امداد در جشن نیکوکاری امسال بااطلاع رسانی و آگاه‌سازی زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم را در این جشن فراهم کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: