« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
پرسپولیس فصل تازه این رقابت‌ها را نیز با رویای رسیدن به فینال آغاز کرد و با اینکه در هفته دوم در دست‌انداز السد افتاد اما دوباره سرپا شد و حالا برای صعود می‌جنگد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پارس نیوز، پرسپولیس برانکو در فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا یک قدمی فینال رفت اما در بازی رفت نیمه نهایی با الهلال اسیر بدشانسی(از دست دادن 5 بازیکن اصلی در آن مسابقه) و قدرت فوق‌العاده حریف شد و از راهیابی به فینال بازماند. پرسپولیس فصل تازه این رقابت‌ها را نیز با رویای رسیدن به فینال آغاز کرد و با اینکه در هفته دوم در دست‌انداز السد افتاد اما دوباره سرپا شد و حالا برای صعود می‌جنگد.

معادلات پیچیده در گروه سوم

بعد از قرعه‌کشی فصل 2018 لیگ قهرمانان به نظر می‌رسید پرسپولیس در راحت‌ترین گروه ممکن رقابت خواهد کرد و با توجه به اینکه در سید یک قرار گرفته برعکس فصل قبل با حریفان آسان‌تری مبارزه می‌کند و البته شانس صعود بیشتر و سریعتری دارد. در این میان عدم مواجهه با تیم‌های عربستانی و انجام سه بازی واقعا خانگی نیز شرایط پرسپولیس را بهتر جلوه می‌داد اما در عمل حداقل فعلا چنین اتفاقی رخ نداده است. هر چند الوصل در پایان دور رفت این گروه بدون امتیاز ماند و عملا حذف شد اما در بین تمام گروه‌های شرق و غرب آسیا فقط در این گروه می‌بینیم که سه تیم شش امتیازی فعلا شانس برابری برای صعود دارند.

شاید با توجه به اینکه السد فصل قبل در تک بازی تهران در مرحله پلی‌آف مغلوب استقلال شد کسی تصور نمی‌کرد با چنین قدرتی فصل تازه لیگ قهرمانان را آغاز کند اما مدعی قهرمانی در لیگ ستارگان قطر ظاهرا مدعی قهرمانی در آسیا هم هست؛ افتخاری که یک بار به آن دست یافته. نسف قارشی ازبکستان دیگر تیم 6 امتیازی این گروه هم نمایشی فراتر از انتظار داشت و با ذهنیتی که از نمایندگان ازبکستان داشتیم فرق می‌کرد. نسف در تهران و مقابل پرسپولیس هم نمایش دلپذیری ارائه داد و به نوعی پایاپای کار کرد و شاید شکست 3 بر صفر متناسب با نمایش این تیم نبود. حالا بازی پرسپولیس و الوصل در دبی و البته دیدار السد و نسف در دوحه می‌تواند شرایط را پیچیده‌تر کند و هیچ بعید نیست تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه به روز آخر بکشد.

تغییر چهره قدرت‌های غرب آسیا

الهلال تیم متمول و پنج ستاره عربستان که فصل قبل به فینال رسید، در این فصل فوق‌العاده ضعیف ظاهر شده. برخی بازیکنان این تیم در انتقالی عجیب به اسپانیا رفتند و سکونشین شدند و برخی دیگر از ستاره‌های کارآمد فصل گذشته با مصدومیت از کادر تیم بیرون رفتند. تداوم نتایج ضعیف باعث برکناری رامون دیاز مربی موفق الهلال شد تا مربی تیم جوانان‌شان را به‌عنوان سرمربی در راس کار قرار دهند. جالب اینکه فینالیست غرب آسیا از سه بازی دور رفت این فصل خود فقط دو امتیاز گرفته و تنها یک گل به ثمر رسانده است.

ظاهرا العین هم تیم فصل قبل نیست و مشکلات بدنی و فنی دارد. حتی الریان لادروپ هم ضعیف‌تر از فصل قبل به نظر می‌رسد. الاهلی عربستان هم قواره مدعی را ندارد و ظاهرا قدرت از عربستانی‌ها به قطری‌ها منتقل شده. الدحیل که تقریبا همان لخویایی است که فصل قبل توسط پرسپولیس حذف شد در کنار السد مدعیان درجه یک غرب آسیا برای رسیدن به فینال هستند ضمن اینکه ظاهرا استقلال با روند صعودی که پیش گرفته هم می‌تواند در راه رسیدن پرسپولیس به فینال جلوی راه این تیم سبز شود و خودش برای فینالیست شدن نقشه بکشد.

مساله نقل و انتقالات تابستانی

یادمان نرود فصل قبل اضافه شدن شجاع خلیل زاده، منشا و رسن قبل از مرحله یک چهارم نهایی چقدر در صعود پرسپولیس به نیمه نهایی موثر و مهم بود اما امسال پرسپولیس محروم است و اگر پنجره تابستانی نقل و انتقالاتش بسته بماند – با توجه به احتمال جدایی برخی بازیکنان- رویای رسیدن به فینال در حد همان رویا باقی خواهد ماند و رسیدن به نیمه نهایی حتی اگر تیم‌های خوب غرب مثل استقلال، لخویا یا حتی ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس قرار نگیرند دشوار به نظر می‌رسد. پرسپولیس می‌داند مرحله به مرحله کار دشوارتری در این رقابت‌ها خواهد داشت و حتی اگر از این گروه صعود کند و در مصاف با یکی از تیم‌های الجزیره امارات، الغرافه قطر یا الاهلی عربستان طی دو بازی رفت و برگشت برنده باشد باید با تیمی متفاوت به مرحله یک چهارم نهایی قدم بگذارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: