« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
گمانه زنی میدل‌ایست‌آی از ارتقای پومپئو
ترامپ هنوز توافق هسته‌ای را لغو نکرده است، اما با ارتقای پومپئو، جهان شاهد افزایش لفاظی خصمانه کاخ سفید و اکنون وزارت خارجه علیه ایران خواهد بود.
با ارتقای پوپمئو، تقابل آمریکا و ایران محتمل شد.

پایگاه خبری آوای رودکوف- فرارو نوشت: روز سه شنبه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی توئیتی رکس تیلرسون را از وزرات خارجه برکنار و مایک پومپئو، رئیس سابق سازمان سیا، را جایگزین او کرد. این اقدام باعث توجه ناظران به تبعات ارتقای رئیس سیا شد. وبگاه میدل‌ایست‌آی در یادداشتی به قلم ریچارد سیلورستاین، به بررسی تاثیرات اقدام ترامپ بر ایران پرداخت و ارتقای پومپئو را نشانه سرسختانه شدن سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران دانست. در این سیاست خارجی، تقابل با ایران محتمل است.

میدل‌ایست‌آی نوشت: «پومپئو درباره مسائل امنیت ملی مهم مانند ایران، دیدگاه‌های افراطی دارد. در حالی که تیلرسون از توافق هسته‌ای پنج به علاوه یک با لحن موافق سخن گفت، پومپئو بی‌رحمانه به آن حمله کرد و نظام ایران را به باد تمسخر گرفت. او توئیت کرد: ‘من به دنبال برچیدن این توافق فاجعه‌بار با بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان هستم’.»

این وبگاه افزود: «او به اتخاذ مواضعی مشهور است که (در آن‌ها) برده‌وار از مواضع بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تبعیت می‌کند. پومپئو در اظهاراتی دیگر درباره توافق هسته‌ای گفت: ‘این ایران را از دستیابی به بمب هسته‌ای منع نخواهد کرد و اسرائیل را در خطر بیشتر قرار می‌دهد. این نظریه که ایران پس از رفع تحریم‌ها، معتدل خواهد شد، یک لطیفه است. آن‌ها می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند. اکنون موشک‌های روسی می‌خرند’.»

ترامپ هنوز توافق هسته‌ای را لغو نکرده است، اما با ارتقای پومپئو، جهان شاهد افزایش لفاظی خصمانه کاخ سفید و اکنون وزارت خارجه علیه ایران خواهد بود.

به گفته این وبگاه، نه تنها برجام ممکن است لغو شود، بلکه آمریکا ممکن است از اتخاذ اقدام نظامی واقعی و مستقیم علیه ایران یا اقدام علیه نیرو‌های آن در سوریه حمایت کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: