« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
امیر مسعود طایفه سلطانخانی
شيرين بيان گياهی است چند ساله و دارای ساقه ای به طول يک متر كه در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد و ريشه آن به طور عميق در زمين فرو می رود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:شيرين بيان گياهی است چند ساله و دارای ساقه ای به طول يک متر كه در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد و ريشه آن به طور عميق در زمين فرو می رود.

مهم ترين ماده موثر شيرين بيان و از شکر شیرین تَر در ريشه گياه موجود است. ريشه و ريزوم گياه كه به صورت با پوست يا بدون پوست مصرف دارويی دارد، قسمت مورد استفاده گياه است كه در قطعات استوانه ای در عطاری ها به فروش می رسد.

شيرين بيان كه به عنوان پدربزرگ گياهان دارويي معروف است خواص درمانی بسياری دارد از جمله درمان كننده زخم معده و سرطان معده است كه برای اين منظور شربت اين گياه را تهيه و روزانه به مقدار يک قاشق غذاخوری قبل از غذا به مريض داده شود.

اين گياه برای تقويت عمومی بدن مفيد است و خوردن آن از پيری جلوگيری می كند، همچنين برای برطرف كردن زخم و التهاب دهان ريشه شيرين بيان را بمكيد.



شيرين بيان سرفه را برطرف می كند و تنگی نفس را تسكين می دهد و برای درمان سوء هاضمه مفيد است و چشم را نيز تقويت می كند.

عرق شيرين بيان برای درمان سرفه و گرفتگی صدا، كم خونی، زخم و عفونت های لثه، بدبويی دهان و اشتها مفيد است.

بالا بردن فشارخون و پايين آوردن پتاسيم خون از مضرات اين گياه محسوب می شود.


دنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: