« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
طنز/ وحید حاج سعیدی
در واقع بعد از اظهارات شاذ جناب یکه زارع مبنی بر پاس نشدن استاندارد های خودرو سازی ما توسط بنز و هیوندا، مدیر عامل هیوندا قصد داشت با خوردن نان و روغن ترمز خودکشی کند که جلویش را گرفتند و مدیر عامل بنز هم سه روز است لب به غذا نزده و هر کس به ایشان نزدیک می شود فقط جیغ می کشد!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:بعد از سال ها حرف و حدیث در خصوص صنعت خودروسازی و مقایسه ناجوانمردانه و دور از انصاف خودورهای تولید داخل با لگن و فرغون و گاری و سایر یراق آلات مشابه، این هفته خلق الله متوجه شدند که در این سال ها خودروهایی سوار بودند که بنز و هیوندا هم در خواب هم به گرد آنها نمی رسند!

در واقع بعد از اظهارات شاذ جناب یکه زارع مبنی بر پاس نشدن استاندارد های خودرو سازی ما توسط بنز و هیوندا، مدیر عامل هیوندا قصد داشت با خوردن نان و روغن ترمز خودکشی کند که جلویش را گرفتند و مدیر عامل بنز هم سه روز است لب به غذا نزده و هر کس به ایشان نزدیک می شود فقط جیغ می کشد! البته حق هم دارند. به هر حال صاحبان شرکت هایی که برای یک تغییر جزیی در خودرو ، ماه ها بلکه سالها تحقیق می کردند و یا برای بر طرف سازی یک عیب کوچک به چند صد هزار خودرو در سراسر جهان فراخوان می دانند،  حالا در پاس کردن استاندارد های اولیه خودروهای ما درمانده اند!

البته این فرمایشات مسبوق به سابقه است و چند سال قبل نیز مدیر عامل وقت گروه خودرو‌سازی  سایپا هم با بیان اینکه هیچ خودرویی توان رقابت با خودروی پراید را از نظر قیمت و کیفیت ندارد؛ افاضات کرده بودند : «اگر کشوری خودرویی با قیمت و کیفیت پراید تولید کند، ما از این محصول برای عرضه به بازار داخل استقبال می‌کنیم!» و به قول شاعر «صد زانتیا به گرد پرایدت نمی رسد! »

راستش را بخواهید  قدیمی ها معتقد بودند «به حد خویش هر نقصی کمال است.»  حالا در کشور ما خودرو ها خیلی باکمالات هستند، تقصیر آقای یکه زارع نیست و شرکت های بزرگ خودروسازی و  ملت باید قدر این کمالات را بدانند. با این وجود از آنجا سخن گفتن در این دیار و ارائه نظرات کارشناسی فراگیر شده است، به شیوه مالوف و رسم معهود چند توصیه دوستانه افاضه می کنیم:

الف) مدارا با شرکت های بزرگ

بدون شک کمی مدارا و سهل گیری با شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا و صدور مجوز همکاری  آنها با شرکت های خودروسازی ما، به رشد اقتصادی صنعت خودرو سازی جهانی کمک خواهد کرد. به هر حال خودرو سیگار یا اسلحه نیست که توسعه صنعت آن برای نسل بشریت خطر ساز باشد. فلذا از مسئولان صنعتی کشور درخواست می شود یک فرصت دیگر به این شرکت ها داده شود تا شاید بتوانند بخشی از مطالبات ما را پاسخگو باشند. البته به شرطی که قول بدهند هر چه سریعتر خودشان را با استانداردهای خودرو سازی  ما مطابقت دهند.

ب) استفاده مسئولان از خودروهای ایران خودرو

از آنجایی که به این خودروهای بی کیفیت خارجی هیچ اعتباری نیست، پیشنهاد می شود مسئولان محترم عطای این خودروها را به لقایش ببخشند و از خودروهای وطنی که دارای استانداردی فراتر از استاندارد دنیا هستند ، استفاده کنند. به هر حال ملت راضی نیستند با استفاده از خودروهای خارجی بی کیفیت  جان مسئولین به خطر بیفتد!

ت) سفر مطالعاتی و تحقیقاتی:

در خاتمه به منظور آشنایی با صنعت جهانی خودرو‌سازی و مقایسه تطبیقی خودرو‌های خارجی با تولیدات داخلی، پیشنهاد می‌شود مدیران شرکت‌های سایپا و ایران خودرو، طی یک سفر تحقیقاتی و مطالعاتی چرخی در کشور‌های دور و بر و همسایه بزنند و از نزدیک خودروهای روز دنیا را رصد کنند. البته کشور‌های دور‌تر را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که ممکن با مشاهده خودروهای جدیدتر، از تعجب دچار دمانس عروقی شوند و خرج روی دست شرکت بگذارند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: