« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
اجتماعی
در این مقاله نکاتی را بیان می‌کنیم تا زمانی که آخر شب به خانه برمی‌گردید، احساس رضایت از روزی که پشت سر گذاشته‌اید داشته باشید.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف ،برای داشتن بهترین پیک نیک در روز سیزده بدر، به اینکه چه افرادی شرکت می‌کنند، چه نیاز دارید، کجا قرار است بروید و چگونگی برپایی آن بی‌اندیشید. در این صورت احتمال اینکه موردی را فراموش کنید بسیار اندک خواهد بود. داشتن بهترین و خاطره‌انگیزترین سیزده بدر با انتخاب بهترین مکان و دعوت کردن افرادی که دوست دارید، میسر است. غذای خوب و نوشیدنی مناسب نیز می‌تواند انرژی بیشتری به فضا ببخشد. در ادامه، نکاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم که ممکن است در مواقع لازم، یاریگرتان باشد.

    انتخاب مکان مناسب

سعی کنید برنامه ریزی خود را با انتخاب مکان شروع کنید. انتخاب مکان، نوع غذا و دیگر لوازم مورد نیاز به پیک نیک برای روز سیزده به در را راحت‌تر می‌کند. می‌توانید پیک نیک را در هر محلی برپا کنید، اما به خاطر داشته باشید که اگر کودک به همراه دارید، این فضا باید مناسب کودکتان باشد. این یعنی فضایی که امنیت کودک شما در آن تضمین شده باشد و حفره و چاله نداشته باشد. همچنین المان‌های آن نیز به گونه‌ای نباشد که به کودک آسیب برساند. حتی می‌توانید سیزده بدر خود را در حیاط خانه جشن بگیرید! فراموش نکنید که بهتر است مکانی که در نظر می‌گیرید، سرویس بهداشتی هم داشته باشد زیرا قرار است مدت نسبتاً طولانی را در این محل بگذرانید و احتمال آنکه به آن نیاز پیدا کنید، بسیار بالا است. اگر نوزاد به همراه ندارید، مکان‌های نزدیک رودها نیز به دلیل آب و هوای مناسب، می‌توانند انتخاب خوبی باشند. اما در صورت وجود کودک، به دلیل خطرات احتمالی، چندان توصیه نمی‌شود. نکته دیگری که بهتر است در نظر داشته باشید، تعداد افرادی است که قرار است همراه شما باشند. و اینکه آیا مسیر مناسبی برای بردن ماشین یا وسیله نقلیه وجود دارد یا خیر. همچنین اگر قرار است حیوان خانگی شما نیز کنارتان باشد، دقت کنید که پیک نیک شما در محلی باشد که اجازه انجام چنین کاری را دارید.

    برنامه خود را منعطف بچینید

زمان پیک نیک شما در روز سیزده بدر، بسیار مهم است و مستقیماً روی نوع غذایی که به همراه می‌برید و مکانی که انتخاب می‌کنید، تاثیر می‌گذارد. خوردن صبحانه در هوای خنک صبحگاهی، می‌تواند روحیه شما را عوض کند. ناهار در مکانی زیبا و زیر سایبانی که آفتاب ظهر را می‌پوشاند نیز می‌تواند هیجان انگیز باشد. اگر هم قرار است تا شب بیرون از خانه بمانید، همراه داشتن غذایی که بتوان روی آتش کبابی کرد، جالب و خاطره انگیز خواهد بود. اما به هر حال، شرایط جوی ممکن است به گونه‌ای باشد که برنامه‌های شما را تغییر دهد. همچنین اگر کودک به همراه دارید، زمان خوابیدن کودک و بدخلقی او می‌تواند برنامه را به سرعت تغییر دهد. پس چیدن برنامه‌ای منعطف، هوشمندانه است. زمانی هم که دو کودک به همراه دارید، سعی کنید برنامه سیزده بدر خود را برای زمانی بچینید که هر دو کودک بیدار باشند و بتوانند با یکدیگر سرگرم شوند.

   سایبان، کرم ضد آفتاب و زیر انداز

نور مستقیم آفتاب در پارک می‌تواند از بدترین اتفاق‌هایی باشد که شما را بیازارد. به دلیل آنکه پارک‌ها معمولاً در روز سیزده بدر شلوغ هستند، پیدا کردن پارکی خلوت که آلاچیق آن هم خالی باشد، چالش بسیار بزرگی است. بنابراین سعی کنید سایبان به همراه داشته باشید تا هرجایی که مناسب بود، بتوانید فارغ از آزاردهنده بودن نور آفتاب آن را نصب کنید. فرقی هم نمی‌کند چه نوع پوستی داشته باشید. به هرحال استفاده از کرم ضد آفتاب، جزو واجبات است که نه تنها مانع سوختن پوست شما در برابر پرتو آفتاب می‌شود، بلکه اشعه‌های مضر آن را نیز از پوست شما دور می‌کند. به خاطر داشته باشید که بهتر است کرم ضد آفتاب را پیش از ترک منزل روی پوست خود بزنید تا بتوانید دست‌هایتان را بشوئید و پس از آن از خانه خارج شوید. نکته مهم دیگر به‌همراه داشتن زیرانداز است. اگر به پارک می‌روید، ممکن است چمن‌ها خیس باشند و زیر انداز پارچه‌ای شما، قابل استفاده نباشد. پس متناسب با محل انتخابی و شرایط جوّی، زیرانداز خود را انتخاب کنید.

    وسایل مورد نیاز برای مهمانان

مهمانانی که به همراه دارید ممکن است نیازهای خاصی داشته باشند. بنابراین فراموش نکنید که زمان برداشتن وسایل، آنچه آن‌ها نیاز دارند را نیز با خود ببرید. به عنوان مثال اگر فرد کهنسالی همراهتان است، صندلی‌های قابل حمل، بسیار کارآمد هستند تا مجبور نباشند روی زمین بنشینند. اگر نوجوان و جوانانی نیز در میان همراهان شما هستند، لوازم بازی مانند توپ یا بازی‌های فکری، می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

    کودکان خود را راضی و شاد نگه دارید

اگر فرزند شما خسته باشد و او را به پیک نیک ببرید تا بازی کند، روز شما با کابوس به پایان می‌رسد. به کودک اجازه دهید بازی کند تا خسته شود و سپس، آماده شود تا در کنار شما بنشیند و از اسنک لذت ببرد. قطعاً آرامش بیشتری در حین غذا دادن به او خواهید داشت. سعی کنید اندکی از انرژی او را با بازی تخلیه کنید و سپس از او بخواهید برای زمانی نسبتاً طولانی کنار شما بنشیند تا شما نیز بتوانید با خیال آسوده از سیزده بدر خود لذت کافی را ببرید.

    غذای کودک

یکی از مواردی که کودکان از آن لذت بسیاری می‌برند، غذا خوردن است. زمانی که غذای پیک نیک را برای روز سیزده بدر آماده می‌کنید، دقت کنید که غذای کودک نیز ظاهری مشابه غذای شما داشته باشد تا احساس طرد شدگی به او دست ندهد. فراموش نکنید که آب نیز به میزان کافی به همراه داشته باشید. معمولاً غذا خوردن در محیط باز، احساس تشنگی بیشتری به کودکان خواهد داد و نیاز به آب بیشتری خواهند داشت.

    غذای خانواده و مهمانان

بهتر است غذاهای ساده و اسنک-مانند به همراه داشته باشید. غذاهای کوچک و کم حجم که به غذاهای انگشتی معروفند نیز مناسب سیزده بدر هستند. ساندویچ‌ها یا آنچه بتوانید راحت سرو کنید، دردسر کمتری دارد و وقت کمتری برای تهیه از شما خواهد گرفت. اگر بخواهید پیش از رفتن به سیزده بدر، زمان خود را صرف پخت و پز کنید، فقط خستگی آن برای شما به جا خواهد ماند و نمی‌توانید برای تفریح در این روز، انرژی لازم را داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که غذایی مناسب ذائقه‌ی همه تهیه کنید. به عنوان مثال اگر مهمانی دارید که به غذای خاصی حساسیت دارد، حین تهیه خوراکی، او را هم در نظر بگیرید.

  لوازم زیبا و مناسب برای استفاده‌ی کودک

اگر به همراه فرزند خردسال خود در سیزده بدر شرکت می‌کنید، نباید بگذارید وسایل زیاد کودک، مانع از آن شود که لوازم پیک نیک شما، کامل باشد. فکر نکنید حذف لیوان و خوردن از بطری، می‌تواند فضایی بیشتر در اختیار شما قرار دهد تا وسایل کودک را بگذارید. همه‌ی آنچه که نیاز دارید به همراه ببرید و هیچ چیز را فدای لوازم دیگر نکنید. البته توصیه ما به شما این است که از لوازم یکبار مصرف استفاده کنید تا دردسر شست و شو نداشته باشند. لوازم یک بار مصرف رنگی (که البته قابل بازیافت هم باشند تا به طبیعت آسیب نرسانند)، نه تنها به سفره پیک نیک شما در سیزده بدر رنگی تازه می‌بخشد، بلکه دیگر دردسر برگرداندن آن‌ها به خانه و شستن را نخواهید داشت. البته دقت کنید که ظروف یکبار مصرف شما، باید مناسب استفاده‌ی کودک باشد و آنقدر تیز نباشد که دست و لب او را زخم کند. همچنین سعی کنید ابزار تیز، شیشه‌ای یا هرآنچه که ممکن است در نزدیکی کودک، خطر آفرین باشد به همراه نداشته باشید تا مدام استرس نگیرید که مبادا آسیبی به دلبندتان برسد. برداشتن دستمال کاغذی و پارچه‌ای را نیز فراموش نکنید.

    سبد پیک نیک مناسب

تهیه سبد مناسب برای قرار دادن وسایل پیک نیک، بسیار مهم است. سعی کنید سبدی تهیه کنید که فضای کافی برای قرار دادن همه وسایل شما داشته باشد و چندین سبد به همراه نبرید. علاوه بر آن، درب سبد پیک نیک باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوانید آنچه نیاز دارید از داخل آن بیرون بیاورید و نیاز به جا به جا کردن تمام وسایل برای برداشتن تنها یک شیء نداشته باشید. فراموش نکنید که سبد های پیک نیک بدون در، چندان مناسب نیستند زیرا ممکن است حشرات موجود در پارک، داخل ظروف و غذای شما بروند. دقت کنید که قرار است با چه وسیله نقلیه‌ای به محل مورد نظرتان بروید. اگر قرار است با دوچرخه بروید، بهتر است به جای سبد، از کوله پشتی استفاده کنید تا حمل آن، آسان باشد. نکته مهم دیگر به همراه داشتن سبدهایی که دمای غذا را حفظ می‌کنند. البته این در صورتی است که غذاهای شما در هوای گرم، خراب شوند (مانند ساندویچ‌هایی که سس دارند).

   کیسه بزرگ برای زباله

این مورد، بسیار حیاتی است و اغلب، فراموش هم می‌شود. غذا خوردن در محیط بیرون از خانه، سبب می‌شود زباله زیادی تولید شود. فویل دور ساندویچ‌ها، خلال دندان و دیگر مواردی که زمان غذا خوردن مصرف می‌کنید، زباله هستند و نباید در طبیعت رها شوند. زمان به همراه داشتن کودکان نیز مدام نیاز به دستمال برای تمیز کردن صورت و دست‌هایشان دارید، که مساوی است با زباله‌ی بیشتر. استفاده از کیسه برای جمع کردن زباله‌هایی که در طول پیک نیک تولید می‌کنید، بهتر از آن است که کودک را تنها بگذارید تا مدام برای جمع کردن زباله‌ها، به سمت سطل زباله بروید. زمانی که از پارک خارج می‌شوید، می‌توانید کیسه را داخل سطل زباله بگذارید.

    لوازم بهداشتی و درمانی

حادثه همیشه ممکن است رخ بدهد و اینکه بتوانید در زمان بحران آماده باشید، بسیار ضروری است. بهتر است همراه خود لوازمی مانند بتادین، باند، چسب زخم و مقداری آب تمیز داشته باشید تا در صورت لزوم، استفاده کنید.

    از ابتدا، به فکر انتها باشید

معمولاً در پیک نیک، غذا اضافی خواهد بود و احتمالاً مجبور می‌شوید آن را به خانه برگردانید. بنابراین مقداری فویل آلومینیومی و نایلون با خود ببرید تا غذاهای اضافی را داخل آن قرار دهید.

    طبیعت را فراموش نکنید

دقت کنید که به گیاهان اطراف، آسیب نرسانید و زیبایی محیطی که در آن هستید را پس از رفتن، نابود نکنید! زباله‌های خود را جمع کنید و روی چمن‌هایی که اجازه نشستن ندارید، زیرانداز خود را پهن نکنید. زباله‌ها ممکن است آب‌های اطراف را آلوده کرده و حتی به حیوانات نیز آسیب برسانند. اگر از دوست داران طبیعت هستید، سعی کنید به جای ماشین، پیاده به مقصد خود بروید یا از دوچرخه استفاده کنید. اگر مسیر شما دور است، هوشمندانه‌تر است که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. با چنین کاری علاوه بر آنکه هوا را کمتر آلوده می‌کنید، منابع گاز و بنزین را نیز هدر نمی‌دهید. استفاده از وسایل قابل بازیافت هم گزینه مناسبی است. لوازم تجزیه ناپذیر و غیر قابل بازیافت، سال‌ها در طبیعت می‌مانند تا از بین بروند و چهره‌ی آن را خراب می‌کنند.


منبع/مجله کافه گردش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین