« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
امیرمسعود طایفه سلطانخانی؛
پنیرک با نام علمی Malva sylvestris در عربی خبازی نامیده می‌شود. گیاهی است علفی، به ارتفاع تا ۶۰ سانتی‌متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده نیز کشت می‌گردد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیر مسعود طایفه سلطانخانی:دَم کرده گل های پتیرک یکی از داروهای خوب ضد سرفه است، هم چنین به عنوان برطرف کننده تورم دهان و گلو مصرف می شود.

پنيرک اثر نرم كننده، آرام كننده دارد و در غالب بيماري هايی كه با تورم و التهاب اعضای بدن همراه است می تواند مورد استفاده قرار گيرد.

دمنوش گل پنیرک برای عفونت‌های مثانه، اسهال خونی موثر است.

جوشانده و ضماد اين گياه به تناسب نوع بيماری، در رفع تحريكات اعضای مختلف بدن مانند تحريكات دستگاه گوارش، مجاری ادرار و مجاری تنفسی موثر است، همچنين در درمان برونشيت و استفراغ نيز استفاده می شود.



پنيرک بيماری های كليه و مثانه را رفع كرده، التهاب مخاط های بدن را از بين می برد و براي رفع جوش های صورت نيز می توان از پنيرک استفاده كرد ضمن اينكه درد و ناراحتی های محل جوش را تسكين می دهد.

جوشانده حاصله از برگ و گل پنیرک به صورت غرغره در رفع تحريكات مخاط دهان و درد گلو اثر مفيدی دارد، همچنين جوشانده آن به صورت كمپرس يا لوسيون در رفع سوختگی ها موثر است.

باشت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: