« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
طنز / وحید حاج سعیدی
از شما چه پنهان خواص رویایی سنگ پا را که خواندیم همزمان یاد خواص اعجاب انگیز و ادواری صیفی جاتی نظیر کدو، بادمجان، شلغم، سیب زمینی و ...افتادیم که هر وقت روی دست صاحبان میادین بار و میوه باد می کنند، دانشمندان از خواص اعجاب انگیز آنها رونمایی می کنند!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:راستش را بخواهید ما امروز قصد داشتیم مقوله سنگ پا را با رویکرد منفی و دیدگاه آنتولوژیک آچارکشی کنیم و تیتر نوشته مان را « پویش نه به سنگ پا» بگذاریم و به نوعی مانع از واردات بی رویه سنگ پا به مملکت شویم. حتی قصد ارائه پیشنهاد راه اندازی کمیته تحقیق و تفحص در خصوص واردات سنگ پا داشتیم که این همه سنگ پای وارداتی کجا انبار می شوند و پشت پرده مافیای سنگ پا چه کسانی هستند؟! اما وقتی از خواص و آثار جادویی سنگ پا مطلع شدیم، انگشت حیرت به دندان گرفتیم که چرا که اثرات این سنگ جادویی در تبلیغات رسانه ملی، بیلبورد های شهرداری و دور زمین ورزشگاه آزادی دیده نمی شود و چرا اساساً هر ایرانی یک سنگ پای اختصاصی نداشته باشد!

 البته فکر نکنم نسل جدید سنگ پا را از نزدیک دیده باشند چه رسد به اینکه از خواص جادویی آن مطلع باشند. در واقع سنگ پا برای این نسل حکم همان ابزار آلات مشاطه گری و سرخاب سفیداب زنان دوره قاجار را دارد. و اما سنگ پا ...

 «سنگ پا» یا pumice نوعی سنگ آذرین است که از سرد شدن گدازه‌های آتشفشانی شکل می‌گیرد. این سنگ‌ها وقتی به بیرون از دهانه پرت می‌شوند حین سرد شدن از خود گازی متصاعد می‌کنند که سبب سوراخ‌ سوراخ شدن سنگ می‌شود. از این سنگ در زدودن لایه‌های سفت مرده پوست در پاشنه پا استفاده می‌شود. اما این فقط یک طرف داستان است و این سنگ خواص عجیبی دارد. کشیدن سنگ‌پا به ناحیه کف پا‌، فضولات و مواد زاید را از بالاترین نقطه بدن خرج می‌کند لذا این کار می‌تواند در تسکین سردردهای شدید‌، دردهای سیاتیکی، درد معده و ...کمک شایانی کند. تنظیم انسولین خون، تحریک هیپوفیز مغز و افزایش قد، درمان میخچه و ... از دیگر ثمرات استفاده از سنگ جادویی محسوب می شوند.

 از شما چه پنهان خواص رویایی سنگ پا را که خواندیم همزمان یاد خواص اعجاب انگیز و ادواری صیفی جاتی نظیر کدو، بادمجان، شلغم، سیب زمینی و ...افتادیم که هر وقت روی دست صاحبان میادین بار و میوه باد می کنند، دانشمندان از خواص اعجاب انگیز آنها رونمایی می کنند!

 حالا هم حکایت سنگ پا است که آن را می توان انقلابی در صنعت رفلکسولوژی  یا بازتابی نامید. علی ای حال از آنجا که تعمیم امور صواب در حدود و ثغور وظایف ما جایگاه منیعی دارد، چند پیشنهاد در خصوص سنگ پا افاضه می کنیم:

 الف) راه اندازی پویش هر ایرانی یک سنگ پا:

 استثانائاً در این مورد به خصوص نیاز به راه اندازی پویش، کمپین، تروئیکا و ... نیست. چون فقط در شش ماه اول سال جاری 60 تن سنگ پا از 9 کشور وارد مملکت شده است که با احتساب تقریبی وزن هر سنگ پا معادل 100 گرم، به هر ایرانی بالای 18 سال 10 عدد سنگ پا می رسد!

 ب) تبلیغات در رسانه ملی:

  اینکه چرا تابحال رسانه ملی پخش تبلیغات این سنگ جادویی را آغاز نکرده است، جای تعجب دارد. به هر حال رسانه ای که از تبلیغ دیگ و پاتیل و جارو و تی و کت و شلوار ماشین شما ابایی ندارد، بی توجهی به سنگ پا جای سوال دارد. حقیقتاً جای سنگی که می توان به پای هر سوراخش یک هنر و اعجاز نوشت و آن را در بسته بندی های شکیل عرضه کرد، در رسانه ملی خالی است. خلاقیت در تبلیغات هم که به اعلی درجه رسیده است و مثل تبلیغ دستگاه دراز و نشست که چند جوان که از بیکاری حوصله شان در خانه سر رفته است، با دیدن جعبه آن ذوق مرگ می شوند، این بار ممکن است با دیدن محموله سنگ پا از فرط شعف و خرسندی همان جا، خشک خشک جلوی دوربین به جان پاهایشان بیفتند!


کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین