« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
طی 24 ساعت گذشته؛
رسانه های یمنی سه شنبه شب گزارش دادند: استان عسیر در جنوب غرب عربستان هدف موشک های بالستیک ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، این دومین موشک بالستیک است که طی 24 ساعت گذشته به خاک عربستان شلیک می شود، ساعاتی پیش نیز یک موشک بالستیک از نوع «بدر 1» یک مرکز پشتیبانی ارتش عربستان را در جنوب شهر «جیزان» هدف قرار داد.
یک منبع نظامی به شبکه خبری «المسیره یمن»، گفته است: موشک شلیک شده از نوع قاهر ام 2 یک پایگاه تازه تاسیس ارتش عربستان و سودان را هدف قرار داده است.
این منبع که به نامش اشاره ای نشده است، تصریح کرد: محل دقیق شلیک موشک بالستیک ارتش یمن، منطقه «علب» در استان عسیر عربستان بوده است.
همچنین «صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی گروه انصارالله یمن گفته بود: به زودی شلیک موشک های بالستیک به عربستان به صورت روزانه صورت خواهد گرفت.
ارتش و کمیته های مردمی یمن از 25 مارس ( 5 فروردین 97) حملات موشکی خود به مواضع عربستان را تشدید کردند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین 94 تاکنون یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد که در جریان آن، بیش از 14 هزار یمنی کشته و صد ها تن دیگر در این حملات زخمی شدند و تاسیسات زیربنایی این کشور ویران شد.
عربستان علاوه بر ناتوانی برای مقابله با مردم یمن و با وجود بمباران های مکرر مناطق مسکونی این کشور و محاصره آن برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و دارو، اکنون دچار مشکلات شدید اقتصادی و فرسایشی شدن جنگ شده است، موضوعی که در کنار از بین رفتن حیثیت سیاسی - نظامی ریاض، بحران های آن را دو چندان کرده است.
مردم یمن با وجود گرسنگی و قحطی و از بین رفتن زیرساخت های این کشور همچنان بر مقابله با سیاست های خصمانه عربستان و حامیان آن تاکید دارند.
جالب این که کشورهای عربی و تشکل های مربوط به آن تاکنون اقدام موثری برای پایان دادن به رنج های مردم یمن انجام نداده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین