« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
امام جمعه یاسوج:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه یاسوج دیدار کرد.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف، حجه الاسلام والمسلیمن سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج گفت: انقلاب ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بود و تلاش ملت ایران و مسئولان ما باید برای تحقق مسائل دینی و فرهنگی باشد.



وی با بیان اینکه فقر دینی و فرهنگی فقر واقعی است نه فقر مالی، افزود: اگر کسی فقر دینی داشته باشد ثروت دنیوی هیچ تاثیری بر زندگی او ندارد و آنچه در رأس قرار دارد امورات فرهنگی و دینی است.

حجه الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه بهترین کار نجات مردم از فقر فرهنگی است، تصریح کرد: هرچند حکومت اسلامی موظف است به نیازمندان کمک کند و با کمک های مادی خود زندگی آنها را تأمین کند اما ما باید محور کارهایمان رفع فقر دینی مردم باشد و هرکس در هرکجا دستش می رسد تلاش کند که این فقر مهم که مربوط به دنیا و آخرت است را از بین ببرد و مرحله مادی با اجرای دستورات دینی تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه انسان دیندار با فرهنگ اگر فقیر هم باشد ثروت عظیمی دارد، افزود: یک انسان متدین برای جامعه خیر و ارزش دارد و در زمینه رفع فقر معنوی و دینی هرچه قدر بودجه صرف شود بازدهی دارد حتی اگر در ماه، یک نفر را هم بتوانیم با مسائل دینی آشنا کنیم کار بسیار مهمی انجام داده ایم. 

امام جمعه یاسوج درخصوص اشتغال و خودکفایی نیازمندان گفت: در زمینه خودکفایی نیازمندان اقدامات خوبی در کمیته امداد انجام شده و باید کاری کرد تا با تلاش و ایجاد شغل،  نیازمندان به استقلال و خودکفایی رسیده و مناعت طبع پیدا کنند.

فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ضمن تشکر از ارشادات و راهنمایی های امام جمعه یاسوج در خصوص کمیته امداد، گفت: سال گذشته توفیقات خوبی در برنامه های این نهاد و به خصوص در بخش زکات به دست آمد و امسال نیز تلاش ما این است که شرایطی را ایجاد کنیم تا فقر حاکم بر خانواده ها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما مسائل فرهنگی است، افزود: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بحث مسائل فرهنگی در زمینه ارائه خدمات فکری و فرهنگی به خانوارهای مددجو قدم های خیلی خوبی برداشته است.

محبی برنامه آموزش خانواده در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشت روان و سایر موارد، اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله برنامه های فرهنگی کمیته امداد اعلام و بیان کرد: 950 میلیون تومان در زمینه ارائه خدمات فرهنگی در سال گذشته به مددجویان این نهاد هزینه شد.

محبی به جمع آوری زکات در کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و آگاه سازی مردم درخصوص فرهنگ زکات سه میلیارد و 652 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفارات در مجموع در سال گذشته در استان جمع آوری شد.

وی درخصوص هزینه کرد زکات گفت: در حال حاضر 50درصد زکات در بخش حمایتی و کمک به نیازمندان و 50درصد در بخش عمرانی هزینه می شود که باید سهم بیشتری را به بخش حمایتی اختصاص دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: