« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
صادق توکلی کورایم
“عناب” میوه قرمز رنگ و بسیار خوشمزه ای است که علاوه بر طمع شیرینی که دارد خواص دارویی و درمانی زیادی نیز داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف- صادق توکلی کورایم:"عناب” میوه قرمز رنگ و بسیار خوشمزه ای است که علاوه بر طمع شیرینی که دارد خواص دارویی و درمانی زیادی نیز داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد.

عناب ضمن پاک سازی خون، سیستم هاضمه را تقویت می‌کند.

عناب خشک بهتر از عناب تازه است و طبیعت معتدل متمایل به سرد دارد.

خاصیت غذایی عناب کم است ولی در عوض حرارت را فرو می نشاند و خنک است، خون را صاف کرده و پاک ولطیف سالم می سازد و به عنوان برطرف کننده سرفه و گرفتگی صدا توصیه می شود.

دَم کرده برگ‌های عناب برای حذف چربی‌های اضافی بدن موثر است.



عناب، این میوه خوشمزه‌، سرشار از ویتامین‌های آ، ث و ب2 و هم‌چنین کلسیم، آهن و فسفر است.
جوشانده عناب گرفتگی صدا، آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند و برای تهیه جوشانده عناب 50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود.

عناب هم ميوه ای خوشمزه است و هم دارويي گياهي موثری به شمار می رود. اين ميوه به افزايش وزن بدن کمک می کند، قدرت ماهيچه ها را زياد نموده و بنيه بدن را افزايش می دهد.
دَم کرده ریشه عناب برای رشد و تقویت مو مفید است.

کارشناسان عناب را برای درمان اختلالات ریوی و کلیوی، دردهای شکمی، رفع سرفه و حساسیت و رفع مشکلات قلبی عروقی تاثیرگذار می‌دانند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: