« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
آرسنالی ها برای 22 سال نیازی به دنبال کردن اخبار جابجایی مربیان نداشتند اما با اعلام کناره گیری آرسن ونگر، حالا آنها باید به دنبال یک مربی جدید باشند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از "ورزش سه"، هواداران آرسنال در چند فصل گذشته با راه انداختن کمپین "ونگر، بیرون"، خواستار کناره گیری این مربی فرانسوی شده بودند. ناکامی توپچی ها در فتح لیگ برتر و دیگر جام های بزرگ باعث نارضایتی عمیق هواداران از ونگر شده بود؛ به طوری که آنها تنها و تنها به رفتن او فکر می کردند اما حالا آنها با یک سوال مهمتر روبرو هستند؛ چه کسی جانشین ونگر می شود؟

تجربه منچستریونایتد نشان داده که یک انتخاب بد می تواند تا چه اندازه روی آینده تیم تاثیر بگذارد و حالا آرسنالی ها باید با دقت تمام مربی بعدی شان را انتخاب کنند. اما محتمل ترین گزینه ها چه کسانی هستند؟

دیگو سیمئونه

سیمئونه یکی از گزینه هایی است که به عنوان جانشین ونگر مطرح شده اما دو مشکل بزرگ برای حضور او روی نیمکت توپچی ها وجود دارد. اول اینکه او علی رغم پیشنهادهایی که از باشگاه های بزرگ اروپایی داشته، ترجیح داده در اتلتیکو بماند و به نظر می رسد در حال حاضر هم برنامه ای برای ترک این باشگاه ندارد. از سوی دیگر، سبک بازی تیم های او، با چیزی که در دوران حضور ونگر در آرسنال شکل گرفته فاصله زیادی دارد. آرسنالِ ونگر فوتبالی مالکانه و بر اساس پاسکاری زیاد بازیکنان بازی می کند؛ در حالی که تیم های سیمئونه، تیم های دفاعی هستند که روی ضدحملات سریع به گل می رسند.

توماس توخل

بسیاری این مربی 44 ساله آلمانی را یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال آلمان می دادند؛ هرچند او در طول دوران مربیگری اش، تنها یک جام فتح کرد؛ جام حذفی آلمان که فصل گذشته با بروسیا دورتموند به آن رسید. توخل که در ماینس نامی برای خود دست و پا کرد، بعد از دو فصل حضور در دورتموند، در تابستان گذشته از این باشگاه جدا شد و در حال حاضر بدون تیم است. اما سد بزرگ بر سر راه او، حضور اسون میسلینتات، بازیکن یاب سابق دورتموند، است که در این فصل به آرسنال پیوست. این دو در زمان حضور در دورتموند رابطه خوبی با هم نداشتند و همکاری دوباره در آرسنال می تواند به بحران تازه ای منجر شود. ضمن اینکه گفته می شود پاری سن ژرمن نیز به دنبال به خدمت گرفتن اوست.

مکس آلگری

آلگری که از سال 2014 هدایت یوونتوس را برعهده دارد، با این تیم سه قهرمانی در سری آ به دست آورد و با بیانکونری دو بار نیز به فینال چمپیونزلیگ رسید. این مربی 50 ساله ایتالیایی هرگز خارج از سری آ مربیگری نکرد و به نظر نمی رسد که مدیران یووه علاقه ای به از دست دادن او داشته باشند اما پیشنهاد کار در لیگ برتر می تواند آلگری را وسوسه کند؛ به ویژه اینکه در چند سال اخیر مربیان ایتالیایی زیادی در لیگ برتر موفق بودند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

کارلو آنچلوتی

آنچلوتی باتجربه ترین گزینه پیش روی آرسنالی هاست؛ یک مربی 58 ساله که در 4 لیگ مختلف به قهرمانی رسیده و با میلان و رئال، قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرده است. او که در پاییز گذشته از بایرن مونیخ اخراج شد، با پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایتالیا برای برعهده گرفته هدایت تیم ملی این کشور هم روبرو شده اما به نظر می رسد تمایلی برای برعهده گرفتن این پست ندارد. او برخلاف سه گزینه قبلی، تجربه کار در لیگ برتر را هم دارد. او بین سال های 2009 تا 2011 سرمربی چلسی بود و با این تیم فاتح لیگ برتر و جام حذفی شد.

آنتونیو کونته

یک گزینه ایتالیایی دیگر برای نیمکت توپچی ها...هرچند او هنوز با چلسی قرارداد دارد اما به نظر نمی رسد که برای سومین فصل روی نیمکت آبی های لندن بنشیند. البته سبک بازی تیم های او نیز شاید خیلی به بازیکنان فعلی آرسنال نخورد اما رزومه خوب او می تواند مدیران آرسنال را متقاعد کند. او با یوونتوس، سه بار پیاپی قهرمان سری آ شد و در اولین فصل حضورش در فوتبال انگلیس، چلسی را مقتدرانه قهرمان لیگ برتر کرد.

یواخیم لوو

این مربی 58 ساله با 12 سال حضور روی نیمکت تیم ملی آلمان، این تیم را به قدرت اول فوتبال دنیا تبدیل کرد و با این تیم فاتح جام جهانی 2014 برزیل شد. ضمن اینکه تیم های او در 4 تورنمنت بزرگ دیگر هم به نیمه نهایی رسیدند. بعید نیست که بعد از 12 سال کار با تیم ملی آلمان، او بخواهد چالش جدیدی را تجربه کند؛ هرچند ممکن است تجربه اندک او در رقابت های باشگاهی، باعث شود تا توپچی ها از به خدمت گرفتن او منصرف شوند.

پاتریک ویرا

انتخاب کاپیتان سابق توپچی ها به عنوان جانشین آرسن ونگر می تواند هواداران این تیم را بسیار خوشحال کند. ویرا یکی از اولین خریدهای ونگر بعد از حضورش در آرسنال در سال 1996 بود و در 9 سال حضور در این تیم، به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه تبدیل شد. او در سال های حضورش در این باشگاه، 3 قهرمانی در لیگ برتر و سه قهرمانی در جام حذفی به دست آورد. او در دو سال اخیر، هدایت تیم نیویورک سیتی را در رقابت های MLS برعهده داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: