« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
طنز/ وحید حاج سعیدی
در واقع دولت اگر در جامه عمل پوشاندن به بیشمار وعده های رنگارنگ خود موفق نبوده و این وعده ها کماکان لخت و عور هستند، در عوض دولت به ویژه بانک مرکزی در زمینه هل دادن مردم به سمت و سوی ریاضت و دوری جستن از زخارف مزخرف دنیوی الاحق و الانصاف موفق ظاهر شدند.....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:فرانسیس رواتر که خودمان هم نمی دانیم چکاره بود در جایی گفته: « یکی از ناشناخته ترین لذت ها در زندگی حرف زدن با خویشتن است» و ما چون شما ها را از خودمان می دانیم دوست داریم با شما حرف بزنیم! حقیقت امر امروز اگر ریا نباشد قصد داریم در خصوص ثروت حقیقی و پشت پا زدن به زخارف دنیوی بنویسیم. البته اندر مذمت ثروت اندوزی و حطام تب خیز و بی ارزش دنیا به اندازه کافی جمله حکیمانه و پند و اندرز و تمثیل نقل شده و در قالب آثار مکتوب به رشته تحریر درآمده است که خواندن این آثار مایه راحت جان است.

حالا کتاب نمی خوانید بیل به کمرتان نخورده است، دستکم تا تلگرام فیلتر نشده عضو چند تا از این کانال های مثبت اندیشی و انگیزشی شوید تا با این رویکرد شادی آفرین و روح افزای بیزاری از زخارف دنیوی آشنا شوید.

هر چند اگر کتاب نخوانید و تلگرام هم فیلتر شود باز هم آشنایی با این رویکرد چندان دشوار نیست. چرا که نقش و تمایل وصف ناپذیر دولت در رونق فزاینده بیزاری جستن از مال و ثروت در طول این سال ها بسیار چشمگیر و موثر بوده است.

 در واقع دولت اگر در جامه عمل پوشاندن به بیشمار وعده های رنگارنگ خود موفق نبوده و این وعده ها کماکان لخت و عور هستند، در عوض دولت به ویژه بانک مرکزی در زمینه هل دادن مردم به سمت و سوی ریاضت و دوری جستن از زخارف مزخرف دنیوی الاحق و الانصاف موفق ظاهر شدند و بدون منت اموالی را که وبال گردن مردم بود، کم حجم نموده و ارزش مادی جیب و حساب های بانکی ملت خیلی مشتی و اساسی کاهش پیدا کرد. به عنوان مثال پس ﺍز جلسات و مذاکرات متعدد و پیچیده حقوق امسال کارگران 5/19 درصد افزایش دﺍشت که با تغییرات قیمت دلار، در واقع ۳۱ دلار اﺯ سال قبل هم کمتر شده و قس علی هذا ... در این رویکرد مردم به سطحی از آگاهی و بینش رسیده اند که دیگر نیازی به خواندن امثال و حکم بزرگان ندارند و چنان پس لگدی به مال دنیا زده اند که نه تنها به مال اندوزی نمی اندیشند بلکه توان پس انداز ماهیانه هم ندارند! این تفکر چنان در سویدای ضمیر مردم نهادینه شده است که نقداً «فقر بدون قرض به بانک ها را بزرگترین ثروت می دانند»؛ «فرزند صالح را بالاترین ثروت می دانند»؛ با اینکه شک ندارند که «ثروتی بهتر از جوانی نیست»، باز هم از لحظه لحظه زندگی لذت می برند و همچنان معتقدند « وای بر من اگر از ثانیه لذت نبرم!»

یعنی اگر مردی که می خواست همه کار ها یک تنه انجام دهد ، ادعا کند صفوف به هم فشرده نانوایی را در دوره نفت 150 دلاری خلوت کرده، این دولت هم می تواند ادعا کند، تمایل به مال اندوزی و توجه به ذخارف دنیوی را در جامعه ریشه کن کرده است و تنها عده معدودی هنوز درس نگرفته و به ثروت اندوزی مشغولند!

هر چند قدما معتقد بودند «حساب مال مردم كردن از بيكاري است.» ولی ظاهراً در جامعه عده ای هستند که کماکان به گرد آوری انبان های چند هزار میلیاردی شهره هستند و مالی که وبال گردن مردم بوده ، وبال گردن این افراد شده تا جایی که برای تحمل این داستان بخش اعظمی از این وبال را به کشورهایی مثل کانادا انتقال داده اند! با این وجود پوزخند مردم به این جماعت بالاترین و برترین تنبیه است!


گلستان-یاسوج
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: