« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
علمی پزشکی
کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان زنجان گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار با جلوگیری از جذب کلسیم می‌تواند به افزایش فشار خون در مصرف‌کننده منجر شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ فرناز جزءدائمی با اشاره به این‌که مصرف نوشابه‌های گازدار یکی از مهم‌ترین موادی است که سبب افزایش فشار خون می‌شود، گفت: مواد اصلی موثر در افزایش فشار خون نوشابه گازدار شامل قند، کافئین و اسید فسفریک است.

وی ادامه داد: سازندگان نوشابه‌های گازدار بزرگترین مصرف‌کننده قند تصفیه شده هستند. مصرف زیاد قند میزان انسولین خون را بالا می‌برد و به افزایش فشارخون و کلسترول، بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی و پیری زودرس منجر می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: کافئین موجود در نوشابه نیز موجب بروز اضطراب، فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلبی یا تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می‌شود.

جزء‌دائمی خاطر نشان کرد: این ماده موجب کاهش جذب کلسیم می‌شود و با توجه به نقش کلسیم در کاهش فشار خون، مصرف نوشابه‌های گازدار با جلوگیری از جذب کلسیم می‌تواند منجر به افزایش فشار خون در مصرف‌کننده شود.

کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی غذا، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان زنجان اظهار کرد: برخی که به طور منظم نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه مصرف می‌کنند، به طور متوسط ​​فشار خون بالاتر نسبت به کسانی دارند که از این نوشیدنی‌ها به میزان محدود استفاده کرده یا استفاده نمی‌کنند.(ایسنا)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: