« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) مجددا با تکرار تهدیدات علیه سوریه، هشدار داد اگر سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ علیه جنگنده‌های آن‌ها به کار رود، این رژیم نابودشان می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛​وزیر جنگ رژیمی که بار‌ها خاک سوریه را هدف حمله قرار داده، از رئیس‌جمهور سوریه خواست در آنچه او «مناقشه اسرائیل و ایران» خواند، «دخالت» نکند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) مجددا با تکرار تهدیدات علیه سوریه، هشدار داد اگر سامانه‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ علیه جنگنده‌های آن‌ها به کار رود، این رژیم نابودشان می‌کند.

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» گفت: «ما به دنبال هیچ درگیری با روسیه یا هر کشور دیگری در سال‌های اخیر نیستیم؛ ارتباطات باز و شفافی با روسیه داشته‌ایم، ولی در مواردی نیز اختلاف نظر داریم».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با متهم کردن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به «جنایت‌کار جنگی» بودن، مدعی شد: «او مسئول قتل نیم میلیون مردم کشورش است. ولی ما به دنبال دخالت در امور داخلی سوریه نیستیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران، ادامه داد: «چیزی که تحمل نمی‌کنیم، اقدامات ایران برای تبدیل کردن سوریه به پایگاهی علیه اسرائیل است. هر اقدامی از سوی ایران برای تثبیت خودش در سوریه، خنثی خواهد شد».

لیبرمن افزود: «اگر اسد خودش را (در اقدامات اسرائیل علیه ایران) دخالت ندهد، به نفع خودش است، زیرا ما نمی‌خواهیم در امور داخلی سوریه دخالت کنیم. اگر نیروی او، سامانه‌های پدافند هوایی، علیه ما آتش بگشایند، ما نیز به آن‌ها شلیک می‌کنیم».

وی با بیان اینکه مسکو و تل‌آویو همواره منافع یکدیگر را حفظ کرده‌اند، تاکید کرد: «اگر سامانه‌های S-۳۰۰ علیه ما نباشد، مسئله‌ای نیست. (اما) اگر این سامانه‌ها به سمت جنگنده‌های ما شلیک کنند، قطعا ما واکنش نشان می‌دهیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به اینکه آیا اسنادی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم علیه ایران رونمایی کرد، نشان‌دهنده نقض برجام است، گفت: «بله... اسناد منتشر شده صراحتا اثبات می‌کند که ایران نه تنها به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده، بلکه برای ساخت سلاح اتمی فعالانه اقدام کرده است.»

وی افزود: «آن‌ها موقتا برنامه هسته‌ای خود را متوقف کردند تا از منافع حداکثری توافق بهره ببرند تا بتوانند بعدا سلاح اتمی بسازند. به علاوه، آن‌ها ساخت سلاح‌های هسته‌ای را نیز برای به‌دست آوردن منافع حداکثری موقتا متوقف کردند».

لیبرمن پس از آنکه با سوالی درباره اینکه آیا اسناد افشا شده نشان دهنده نقض برجام طی دو سال و نیم اخیر است، سعی کرد از جواب مستقیم طفره برود و گفت: «ما درباره تمام برنامه هسته‌ای ایران صحبت می‌کنیم، نه دو سال، نه ۱۲ سال، نه ۲۰ سال. درباره اینکه چرا ایران باید نیاز به غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد؟ چرا آن‌ها به برنامه هسته‌ای نیاز دارند آنهم وقتی که ذخایر عظیم نفت و گاز در اختیار دارند؟»

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «ایران همیشه گفته که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای دارد، اما از ابتدا این هدفشان نبود. برنامه هسته‌ای ایران برچیده نشد بلکه فقط متوقف شد تا (از برجام) نهایت بهره‌برداری را داشته باشند و سپس مجددا به جلو حرکت کنند».

این وزیر صهیونیست با تشبیه برجام به توافق مونیخ، مدعی شد: «در نهایت یک ایران با موشک‌های اتمی خواهیم داشت؛ و برای اینکه بعدا آن‌ها را متوقف کنیم، باید بهای بسیار بالاتری (نسبت به توافق مونیخ) بپردازیم».

لیبرمن با انتقاد از سکوت کشور‌های غربی در برابر تهدید سران ایران به نابود کردن رژیم صهیونیستی، افزود: «از روسیه انتظار داریم واکنش روشن و واضحی به این اظهارات و اقدامات ایران نشان دهد».

نتانیاهو شامگاه دوشنبه در نمایش تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح‌های فشرده‌ای را نشان داده و مدعی شد ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به ادعا‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد از سال ۲۰۰۹ تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد تمدید تعلیق تحریم‌های ایران ذیل برجام توسط آمریکا باقی مانده، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: