« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
سیاسی
تلگرام در اتفاقات دی ماه 96 نقش داشت اما خیابان‌ها، میدان‌ها، تلفن‌ها و... هم نقش داشتند؛نمی‌توانیم میدان‌ها و خیابان‌ها را هم ببندیم
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فیلتر تلگرام براساس رأی صادر شده یک دادگاه است، اگر بنا باشد یک دادگاه رأی صادر کند و بخشی از حقوق مردم را بگیرد، دیگر چیزی از حقوق ملت باقی نخواهد ماند. به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی در نشست خبری تأکید کرد: اگر با فیلتر تلگرام مردم به پیام‌رسان خارجی دیگر مهاجرت کردند، می‌خواهیم چه کنیم؟ ما که نمی‌توانیم تمام پیام‌رسان‌های دنیا را فیلتر کنیم. نهایتاً باید برق را قطع کنیم.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: سیستم ارتباطی دنیا پیشرفته‌تر و گسترده‌تر از آن است که چنانچه به سرور پیام‌رسانی دسترسی نداشتیم، ارتباط آن را قطع کنیم؛ باید تکنولوژی خود را تا تراز جهانی ارتقا دهیم و نرم‌افزاری جهانی ایجاد کنیم. تا زمانی که اعتماد و تکنولوژی خوب ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم جلوی این موارد را بگیریم. نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز اظهار کرد: نتیجه فیلتر تلگرام این شده است که مردم را به سمت فیلترشکن‌های امریکایی که بدافزارهای فراوانی هم دارند، سوق داده‌ایم که این کار منطقی و عقلانی نیست.

رحیمی جهان‌آبادی افزود: تلگرام در اتفاقات دی ماه 96 نقش داشت اما خیابان‌ها، میدان‌ها، تلفن‌ها و... هم نقش داشتند؛ نمی‌توانیم میدان‌ها و خیابان‌ها را هم ببندیم. ریشه مشکلات دی ماه 96 را باید واکاوی کرد. طبق گزارش وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، نقش برخی عوامل خارجی در آن اتفاقات مشهود بود اما با بستن تلگرام نمی‌توان نفوذ خارجی‌ها را از بین برد چراکه این روزها صدها نرم‌افزار وجود دارد. اتفاقاً بیشترین حجم ارتباط‌گیری در حوادث دی ماه 96 از طریق توئیتر بوده است. وی با اشاره به فعالیت مسئولین کشور در توئیتر گفت: کجای جهان به این صورت است که قانونگذار قانونی را مصوب کند سپس خودش رعایت نکند؟ قانونی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند، مشکل از قانون است نه مردم. این نماینده مجلس متذکر شد: اتفاقاً زمانی که نرم‌افزاری مثل تلگرام بسته می‌شود، کنترل وضعیت هم دشوارتر می‌شود؛ چرا که کانال‌های ارتباطی گسترده‌تر می‌شود. زمانی که گروهی علنی فعالیت می‌کنند کنترل آنها راحت‌تر از آن است که مخفیانه فعالیت کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بیان کرد: در برنامه‌ای مصاحبه گرفته می‌شود اما پخش نمی‌شود. همچنین حضور نماینده مردم در مراسم‌ سانسور می‌شود؛ صدا و سیمای ملی، میلی و خلاف نظر مردم عمل می‌کند. خبرنگار صدا و سیما حق ندارد از امکاناتش به نفع یک جناح خاص استفاده کند. اگر به همان میزان که شامپو و میمون چی‌توز در صدا و سیما پخش می‌شد، نظر مردم هم انعکاس پیدا می‌کرد، امروز وضعیت صدا و سیما و دیش‌های ماهواره این طور نمی‌بود.

منبع/ایران آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: