« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
ایران
رییس هیات ایرانی بررسی سانحه سانچی گفت: خطای انسانی و کنترل نامناسب دو کشتی کریستال و سانچی، علت تصادف فله بر چینی با نفتکش ایرانی در آب های چین شناخته شد.
خبرگزاری ایرنا: رییس هیات ایرانی بررسی سانحه سانچی گفت: خطای انسانی و کنترل نامناسب دو کشتی کریستال و سانچی، علت تصادف فله بر چینی با نفتکش ایرانی در آب های چین شناخته شد.

نادر پسنده روز شنبه در نشست تشریح نتایج رسیدگی به سانحه نفتکش سانچی و کشتی فله بر کریستال در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه کشورهای ذینفع در کمیته بررسی این سانحه به یک توافق کامل نرسیده اند، لذا دو نظریه در این خصوص ارایه شده است.

علت وقوع سانحه سانچی اعلام شد

وی بیان کرد: نظریه ای که ایران، پاناما و بنگلادش روی آن تاکید کردند، این بود که تغییر مسیر کشتی کریستال چینی به سمت راست که در 15 دقیقه قبل از سانحه آغاز شده بود، باعث آن شده است و اگر این تغییر مسیر صورت نمی گرفت، تصادفی رخ نمی داد.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به نظریه کشور چین و هنگ کنگ اظهار داشت: نمایندگان این دو معتقد بودند که این سانحه در آبهای آزاد در شرایط دید مطلوب بین تانکر سانچی و کشتی کریستال رخ داده و مطابق با قانون 15 کنوانسیون جلوگیری از تصادف در دریا، این دو کشتی در مسیر تقاطع قرار داشتند و تانکر سانچی به عنوان کشتی راه دهنده باید از مسیر کشتی کریستال خارج می شد و عامل اصلی آن خطای انسانی است.

16 دی ماه سال 96 یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی نفتکش سانچی جان خود را از دست دادند و طبق توافق نامه ای که بین مقامات 4 کشور پاناما ، ایران ، چین و هنگ گنگ منعقد شد مقرر گردید پس از بررسی های همه جانبه اسناد و مدارک و جعبه سیاه این دو کشتی بزرگ تجاری و مصاحبه حضوری با خدمه کشتی چینی مقصر این حادثه اعلام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: